Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Jag drömmer mig bort men det gör inte han

Anonym (Kärleken) skrev 2017-03-30 19:26:53 följande:

Jag håller med Kuddebarn. Man lämnar inte den man älskar mest av allt för en större stad. Om man älskar någon på riktigt så finns man där i alla stunder och kämpar för varandra, man sticker inte bara för att nåt bättre dyker upp, som en storstad. Då tar man inte förhållandet på allvar och du sa ju själv att för dig var storstaden viktigare än partnen. Är det äkta kärlek så hade det varit tvärtom. Inget blir då viktigare än ens livspartner (förutom eventuella barn då).

Städer finns det många av och många människor bor i stora städer, men utan kärleken så är det svårt att vara lycklig i en stor stad.

Jag hade aldrig valt bort min pojkvän för någon storstad. Inte för någonting. Han är den viktigaste människan i mitt liv. Att lämna honom finns inte på kartan. Men å andra sidan så är det jag känner för honom väldigt äkta.

Men då gäller väl rimöigtvis samma för ts partner? Han älskar henne inte eftersom han väljer att bo kvar i en mindre atad framför att följa med henne till en större?
Svar på tråden Jag drömmer mig bort men det gör inte han