Inlägg från: Anonym (Kärleken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kärleken)

Jag drömmer mig bort men det gör inte han

AnooYoo skrev 2017-03-30 18:03:54 följande:

Tycker du på allvar att du kan definiera vad kärlek är för alla människor och hur de ska bete sig för att du ska godkänna äktheten i deras känslor? Lycka till med det.

Jag håller med Kuddebarn. Man lämnar inte den man älskar mest av allt för en större stad. Om man älskar någon på riktigt så finns man där i alla stunder och kämpar för varandra, man sticker inte bara för att nåt bättre dyker upp, som en storstad. Då tar man inte förhållandet på allvar och du sa ju själv att för dig var storstaden viktigare än partnen. Är det äkta kärlek så hade det varit tvärtom. Inget blir då viktigare än ens livspartner (förutom eventuella barn då).

Städer finns det många av och många människor bor i stora städer, men utan kärleken så är det svårt att vara lycklig i en stor stad.

Jag hade aldrig valt bort min pojkvän för någon storstad. Inte för någonting. Han är den viktigaste människan i mitt liv. Att lämna honom finns inte på kartan. Men å andra sidan så är det jag känner för honom väldigt äkta.
  • Anonym (Kärleken)
    Anonym (ss) skrev 2017-03-30 19:31:04 följande:

så man måste välja mellan kärlek och andra saker man vill göra i sitt liv eller?! knappast. funkar inte så och kan man inte tillåta sig saker och ting i livet som inte alltid faller inom 24/7 kontakt så får man va glad om man funnit någon som är av samma värderingar som än själv.

äkta kärlek ska kunna överleva olika slags barriärer.

TS man måste följa sina drömmar, fixar inte ert förhållande det så var det inte rätt. följer ma inte sin önska och vilja kommer det sära på er vilket som, med tiden.

Kände för att svara.

Man väljer ju det som är viktigast för en. Fattar du inte det? Om storstaden är viktigast så har hon all rätt att dra, men då kan hon aldrig ha älskat sin sambo på riktigt. Man lämnar inte en äkta kärlek. Den är svårare än vilken storstad som helst att hitta.

Visst är drömmar viktiga, men har man upplevt äkta kärlek så vet man att den är viktigare.

"Äkta kärlek ska kunna överleva olika slags barriärer" Ja, men det är ju inte äkta kärlek vi pratar om i det här fallet. Ts har inte ens tagit upp distansförhållande eller ens verkat tänka på det så det framgår ju rätt tydligt att hon inte bryr sig särskilt mycket. Hon är inte beredd att kämpa.
  • Anonym (Kärleken)
    Anonym (Alice) skrev 2017-04-01 11:04:50 följande:

Men då gäller väl rimöigtvis samma för ts partner? Han älskar henne inte eftersom han väljer att bo kvar i en mindre atad framför att följa med henne till en större?

Det skulle man kunna tycka. Men ts skrev att han går utbildning i deras stad och endast har 1 år kvar, samt att han inte vill lämna sina vänner och sin familj (som är minst lika viktiga som ts) så det är inte helt jämförbart.

Ts är beredd att lämna alla för en större stad, det är inte pojkvännen. Tycker jag säger mycket om vem som är den mest kloka personen i detta läge, faktiskt.
  • Anonym (Kärleken)
    Tow2Mater skrev 2017-04-01 02:25:03 följande:

Du kan stanna för hans skull, eller han kan flytta för din skull. Eftersom ni bott i hans favoritstad, är det dags för dig att få bo där du vill ett tag. Trivs han fortfarande inte efter säg två år, kan ni flytta igen. Det är så man får göra i relationer - ge  och ta, för och med varandra. Det kan leda till att allt blir mycket bättre än man kunnat tänka sig, eller så funkar det inte alls, och man får då ändra inriktning igen.

Men det är ju inte så konstigt att de bor i hans "favoritstad". De är ju uppväxta där, i alla fall ts och de verkar rätt unga.

Och som svar på din fråga, det är inte samma sak att sambon inte är beredd att flytta med ts. Han vill inte lämna sina vänner, familj eller studierna. Ts är dock beredd att lämna vännerna och familjen bakom och hon studerar dessutom inte. Klart att det då passar för henne att sticka, men sambon har också andra människor att tänka på.
  • Anonym (Kärleken)

Ts, du kan inte kräva att din sambo ska flytta med dig eller klandra honom för att han inte gör det. Han studerar och har inte bara dig att tänka på. Du skrev ju själv att han inte vill lämna sina vänner och familj. Du kanske inte har nån familj eller vänner som du står nära? Med tanke på att du är beredd att lämna dessa bakom, som du själv skrev. Men det är inte samma sak för din sambo och det måste du ta hänsyn till.

Distansförhållande tror jag kan bli svårt för er, med tanke på att ni är sambos och förmodligen då är med varandra ofta. Ska man gå från sambos till att inte ses ofta alls? Det låter inte så hållbart, men givetvis vet jag inte hur det är för er.

Diskutera igenom det hela, men som du säger så är det stor risk att det blir dåligt hur ni än gör. Stannar du kvar där ni bor nu så kanske du till slut blir olycklig och ångrar dig och flyttar din pojkvän för din skull så kan detsamma drabba honom. Är det någon av er som är beredd att offra sig?

• Anonym (Kärleken)
    Anonym (ss) skrev 2017-04-03 07:24:28 följande:

Du bara fortsätter skräddars d't!... .... ...........

Eh, okej.
Svar på tråden Jag drömmer mig bort men det gör inte han