Ok, för sakens skull. Kvinna - skulle du vilja vara hemmafru. Man - hemmaman?
För att se det andra perspektivet då..
För att se det andra perspektivet då..
Ja jag har bestämt mig för att aldrig jobba mer, med eller utan man att försörja mig. Just nu är jag singel och det kommer troligtvis inte ändras på ett bra tag men tänker ändå inte söka jobb.
Jag är hemmafru nu och kommer fortsätta med det tills barnen börjar skolan.
Varför just äldre kvinnors kunnande och inte äldre mäns kunnande?
Gå hemma och såsa? Nej verkligen inte!
Det kan man nog, men det är betydligt svårare. Jag har fortfarande föräldraledigheten i alltför färskt minne.
Ja men bara om jag kunde försörja mig själv, absolut inte på min mans bekostnad, det känns moraliskt fel och gammaldags.
Men om jag skulle vinna på tex lotto så ja gärna!
Det finns så mycket man kan göra som att lägga massor av tid på barnen (världens bästa investering), egna intressen, träna, läsa, träffa vänner man annars inte hinner umgås med, besöka familj och släkt oftare, ägna tid åt sådant man brinner för och leva varje dag utan stress, låter underbart!
Kan man bestämma sig för det, bara så där? Hur ser dina framtidsplaner ut? Panta burkar? Eller har du cash så du klarar dig till pension?
Kvinna som vill vara hemma med barn. Är rent tekniskt arbetslös så vår son 2.5 år är hemma förutom 10 timmar då han är på förskolan. Ska föda nummer två inom två veckor.
Hade vi haft ekonomisk möjlighet hade jag gärna varit hemma med barnen till yngsta är 4-5 år och min sambo har uttryckt att det hade varit skönt. Han själv tycker också om att vara med barnen men blir lätt rastlös. Jag ÄLSKAR att vara hemma med barnen, det är det absolut bästa jag gjort i mitt liv och jag är så ledsen över att den perioden är så kort i livet.
Däremot hade jag inte velat vara hemma utan barn. Då hade jag inte vetat vad jag skulle göra med min tid.
Usch! gillar inte den typ av människa du beskriver dig själv som.