• Anonym (nea)

Ok, för sakens skull. Kvinna - skulle du vilja vara hemmafru. Man - hemmaman?

För att se det andra perspektivet då..

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok, för sakens skull. Kvinna - skulle du vilja vara hemmafru. Man - hemmaman?
  • Anonym (Married in Sweden)
    Anonym (KV) skrev 2017-04-03 14:36:01 följande:

Ja jag har bestämt mig för att aldrig jobba mer, med eller utan man att försörja mig. Just nu är jag singel och det kommer troligtvis inte ändras på ett bra tag men tänker ändå inte söka jobb.

Kan man bestämma sig för det, bara så där? Hur ser dina framtidsplaner ut? Panta burkar? Eller har du cash så du klarar dig till pension?
  • Freijah

Jag är hemmafru nu och kommer fortsätta med det tills barnen börjar skolan.

• Anonym (nea)
    Walter888 skrev 2017-04-03 08:33:05 följande:

Varför just äldre kvinnors kunnande och inte äldre mäns kunnande?

För att äldre män ofta inte har så djupt gående hushållskunskaper.
  • Anonym (nea)
    Anonym (Usch) skrev 2017-04-03 10:05:50 följande:

Gå hemma och såsa? Nej verkligen inte!

Tur då att man kan välja om man såsar eller inte när man är hemma...
  • Anonym (nea)
    Stårschan skrev 2017-04-03 07:56:34 följande:

Det kan man nog, men det är betydligt svårare. Jag har fortfarande föräldraledigheten i alltför färskt minne.

Inget svårt alls om man bara inte väntar sig att få allt gratis :)
  • mamita

Ja men bara om jag kunde försörja mig själv, absolut inte på min mans bekostnad, det känns moraliskt fel och gammaldags.
    Men om jag skulle vinna på tex lotto så ja gärna!
    Det finns så mycket man kan göra som att lägga massor av tid på barnen (världens bästa investering), egna intressen, träna, läsa, träffa vänner man annars inte hinner umgås med, besöka familj och släkt oftare, ägna tid åt sådant man brinner för och leva varje dag utan stress, låter underbart!

• Anonym (KV)
    Anonym (Married in Sweden) skrev 2017-04-03 14:54:58 följande:

Kan man bestämma sig för det, bara så där? Hur ser dina framtidsplaner ut? Panta burkar? Eller har du cash så du klarar dig till pension?

Det klart man kan. Ingen tvingar en att jobba, det är ens eget val. Det handlar om hur man är villig att leva för att slippa jobba. Panta burkar? Visst, det skulle jag kunna tänka mig. Det gjorde jag på somrarna som barn och tonåring.

Jag lever på olika bidrag nu och planerar att göra det så länge det går. Jag föder även upp en typ av husdjur och brukar gå några tusen + på varje kull.

Har jag cash så det räcker ända fram till pensionen? Nej inte idag, men jag har så det räcker rätt många år + att jag sparar pengar varje månad.

Planerar också att skaffa flera barn och även om bidrag inte är anledningen till det (vill ha barn oavsett) så blir fler typer av bidrag aktuellt då.
  • mamita
    Anonym (KV) skrev 2017-04-03 15:59:32 följande:
    Det klart man kan. Ingen tvingar en att jobba, det är ens eget val. Det handlar om hur man är villig att leva för att slippa jobba. Panta burkar? Visst, det skulle jag kunna tänka mig. Det gjorde jag på somrarna som barn och tonåring.

Jag lever på olika bidrag nu och planerar att göra det så länge det går. Jag föder även upp en typ av husdjur och brukar gå några tusen + på varje kull.

Har jag cash så det räcker ända fram till pensionen? Nej inte idag, men jag har så det räcker rätt många år + att jag sparar pengar varje månad.

Planerar också att skaffa flera barn och även om bidrag inte är anledningen till det (vill ha barn oavsett) så blir fler typer av bidrag aktuellt då.
    Usch! gillar inte den typ av människa du beskriver dig själv som.
  • cykeln

Kvinna som vill vara hemma med barn. Är rent tekniskt arbetslös så vår son 2.5 år är hemma förutom 10 timmar då han är på förskolan. Ska föda nummer två inom två veckor.

Hade vi haft ekonomisk möjlighet hade jag gärna varit hemma med barnen till yngsta är 4-5 år och min sambo har uttryckt att det hade varit skönt. Han själv tycker också om att vara med barnen men blir lätt rastlös. Jag ÄLSKAR att vara hemma med barnen, det är det absolut bästa jag gjort i mitt liv och jag är så ledsen över att den perioden är så kort i livet.

Däremot hade jag inte velat vara hemma utan barn. Då hade jag inte vetat vad jag skulle göra med min tid.

• Anonym (KV)
    mamita skrev 2017-04-03 16:12:28 följande:

Usch! gillar inte den typ av människa du beskriver dig själv som.

Och hur mycket tror du jag bryr mig?
Svar på tråden Ok, för sakens skull. Kvinna - skulle du vilja vara hemmafru. Man - hemmaman?