Anonym (nn) skrev 2017-04-02 10:00:43 följande:
Tusen tack för ditt svar! Det är just att slippa denna nästan förlamande trötthet som jag hoppas på så väldigt uppmuntrad av att läsa om din erfarenhet!
Hade du några besvärliga insättningssymptom av voxran? Jag har redan fasat ut sertralinet så tar nu "bara" 100 mg, har rejäla myrkrypningar/domningar i händerna men i övrigt har det funkat bra. Och, hur upplever du att aptit/vikt påverkas av voxra, om alls? Jag har gått upp drygt 20 kg sedan jag började ta maxdos av sertralinet (ett år sedan ca)..ingen höjdare! Vet iofs inte om det är medicinen i sig eller det faktum att jag pga trötthet och bristande energi har blivit väldigt stillasittande och slö..
Hoppas ok med frågor, så skönt att höra ifrån någon med egen erfarenhet!
Jag har bara tagit Voxra i två månader. Första månaden tog jag 150 mg, jag hade svårt att somna de två första veckorna och så blev lite torr i munnen, jag är fortfarande lite torrare än normalt, men inte så det stör, men tack vare det måste jag vara extra noga med att borsta tänderna. Eftersom Voxran inte fungerade mot min ångest alls tyckte läkaren att jag skulle höja dosen och det var fruktansvärt. Helt plötsligt kunde jag inte sova. Det tog evigheter att somna oavsett hur trött jag var och jag vaknade redan efter fem timmar så jag var såklart helt slut av sömnbristen och jag fick jobbiga muskelryckningar. Det var inget som syntes, men kände jag där det rykte kunde jag känna hur muskeln arbetade och så kunde det vara en timme i sträck, det kom och gick under dagen. Min ångest blev inte bättre heller. De biverkningarna gick inte över så nu är jag tillbaka på 150 mg och har just börjat testa Lyrica mot ångesten.
Jag gick upp 30 kilo då jag blev deprimerad. Då jag tog sertralinet stod min vikt still, av Voxran går jag ner i vikt. Jag har hungerskänslor men inte lika starka och jag har inte lika stor aptit. Det känns skönt. Men jag har känsligt blodsocker och det påverkar fortfarande som förut om jag inte äter regelbundet.
Nu blev det visst en hel uppsats. Det är bara att fråga om du undrar något mer.