• Earthdancer

När fick ni tillbaka mensen efter missfall?

Fick missfall i vecka 8 27.2, tre dagar senare var jag på gynundersökning och dom konstaterade att allt kommit ut. Blödde ca 1,5 v allt som allt och efter 2 veckor visade gravtestet negativt. Borde ha fått mens 27.3 om jag ska räkna från blödningens första dag, men än lyser den med sin frånvaro. Haft mensvärk från och till i ca en vecka men tycker det avtagit nu också.

Bör väl tillägga att det inte finns någon chans att jag är gravid igen, vill vänta på den här mensen innan vi försöker igen. Så störande att den låter vänta på sig när man inte vill något hellre än att bli gravid igen!

• Svar på tråden När fick ni tillbaka mensen efter missfall?
  • Villhabebisnu

Jag har haft 3 tidiga missfall. Efter första MF kom mensen på dag 40 (räknat från första blödningsdagen) 2:a MF på dag 44 och sista MF på dag 24, så det kan nog se väldigt olika ut. Hoppas du får tillbaka den snart.

• Jsv17

Mitt var ett MA och vart tvungen att skrapa då allt inte kom ut, men jag fick mens igen efter 37 dagar räknat från dagen då jag skrapades.

• gruvan

Jag fick mf i v 7 och mensen kom en vecka efter jag slutade blöda, minns dock inte vilken dag sedan blödningen började det var. Det blev iaf runt den dagen jag skulle ha fått mens om jag aldrig hade blivit gravid. Så den kom igång fort men tyvärr strulade min äl ett tag efter mf trots att mensen kommit igång.

• Earthdancer

Tja, det finns ju inget annat att göra än att vänta. Förstår ju det är olika från gång till gång. Förhoppningsvis ska det inte dröja allt för länge.

• LinaJ87

Jag fick missfall i v 6 den 23 februari. Enligt NC hade jag ägglossning igen den 17 mars och nu gravid igen. I vanliga fall har jag en cykel på 28-29 dagar och denna gång blev den alltså förlängd med en vecka. Värdelöst frustrerande att gå runt och inte veta, att inte ha någon koll. Håller tummarna för att din mens kommer snart!

• Earthdancer

Där kom den, på dag 38. Då är frågan hur jag räknar min cykel nu? Samma längd som innan graviditeten och missfallet? Min app gick bananas och påstår min nästa äl borde infalla om 3 veckor, inte två som normalt.

Så fråga två, har era cykler gått tillbaka till det normala genast eller har det strulat?

• Jsv17
    Earthdancer skrev 2017-04-04 21:24:10 följande:

Där kom den, på dag 38. Då är frågan hur jag räknar min cykel nu? Samma längd som innan graviditeten och missfallet? Min app gick bananas och påstår min nästa äl borde infalla om 3 veckor, inte två som normalt.

Så fråga två, har era cykler gått tillbaka till det normala genast eller har det strulat?

Min första cykel efteråt var ngt längre än normalt för mig vilket tyder på något senare ÄL men efter det vara allt som vanligt.
  • Villhabebisnu

Mina menscyklar har blivit som vanligt igen direkt när det gäller längden på dom. Det som varit annorlunda är att jag hade väldigt mycket ömma bröst och mensvärk lång tid innan bim. Trodde att jag blivit gravid igen..

Svar på tråden När fick ni tillbaka mensen efter missfall?