• pickaboo

För oss med bim i maj 2017

Hej allihopa! Jag håller på att flytta min mens just nu med progesteron så jag vet inte riktigt när min bim blir men ca 7 maj.

Har svårt att bli gravid pga mannens ryggmärgsskada men det ska gå! Vi har barn sedan tidigare förhållanden så nu är min oro mest att det inte ska funka mellan oss...

• Svar på tråden För oss med bim i maj 2017
  • Milou3
    pickaboo skrev 2017-04-07 06:59:19 följande:

Huräter man rr då? Är det från till Äl bara?

Ja från 1:a mensdagen till äl.

Iom att jag drack ett glas vin i går vågade jag inte börja i går men ska ta strax här :)

Jag måste ha nåt nytt att testa varje månad/ eller ny plan för att orka hålla humöret uppe.

Kommer du köpa?
  • Lilja020710

Varför rosenrot? Vad gör det för positivt för grav.? Jag äter folsyra...har dom samma effekt eller två olika ? Kan väldigt lite om sånt här:)

• Milou3
    Lilja020710 skrev 2017-04-07 08:50:31 följande:

Varför rosenrot? Vad gör det för positivt för grav.? Jag äter folsyra...har dom samma effekt eller två olika ? Kan väldigt lite om sånt här:)

Står massor om du googlar. Inte alls som folsyra.

Verkar vara ganska många som blivit gravida efter intag av RR efter att de försökt länge. Kraftigare ägglossning bla. Kanske inte alls funkar men ska göra en lugnare, mer stresstålig och piggare, bara det är ju bra :)

OM jag nu vågar ta. Fortfarande inte tagit.
  • XAHHA92
    Milou3 skrev 2017-04-07 09:12:39 följande:

Verkar vara ganska många som blivit gravida efter intag av RR efter att de försökt länge. Kraftigare ägglossning bla. Kanske inte alls funkar men ska göra en lugnare, mer stresstålig och piggare, bara det är ju bra :)

Jag har hört gott om Rosenrot, Mitt val - kvinna, Munkpeppar & Bio-Qinon Q10. Vad jag förstår det som så fungerar Rosenrot och Munkpeppar på ungefär samma sätt och skulle inte tas samtidigt. Jag ska köra en omgång till med Rosenrot, fungerar inte det blir det Munkpeppar istället :)
  • Lilja020710
    Milou3 skrev 2017-04-07 09:12:39 följande:

Varför vågar du inte ta?
  • Lilja020710

Har nu läst om rosenrot o det är väl bara ett plus så kommer köpa:) men fortsätter med folsyra oxå har många bra orsaker den med. Tack för info;)

• XAHHA92
    Lilja020710 skrev 2017-04-07 10:16:55 följande:

Har nu läst om rosenrot o det är väl bara ett plus så kommer köpa:) men fortsätter med folsyra oxå har många bra orsaker den med. Tack för info;)

Ja folsyra rekommenderas till alla som planerar att bli gravida/är gravida :)

Bra att du tänker köpa rosenrot också. Det är ju värt att testa :) Rosenrot kan du köpa på Apoteket.
  • Milou3
    Lilja020710 skrev 2017-04-07 10:05:54 följande:

Varför vågar du inte ta?

Därför att jag har rätt mycket allergier och fått problem med svullna luftvägar tidigare. Det ska inte vara några problem alls enligt de som tillverkar Arctic Root, men de vill väl sälja. Sen står det endast på bipacksedeln "använd ej om du är allergisk mot rosenrot" haha och hur vet man det da?

Vill ju ta liksom. Och jag är säkert bara nojig.
  • XAHHA92
    Milou3 skrev 2017-04-07 12:10:05 följande:
    Därför att jag har rätt mycket allergier och fått problem med svullna luftvägar tidigare. Det ska inte vara några problem alls enligt de som tillverkar Arctic Root, men de vill väl sälja. Sen står det endast på bipacksedeln "använd ej om du är allergisk mot rosenrot" haha och hur vet man det da?

Gå till Apoteket och prata med dom, eller kanske din husläkare :)
  • Lilja020710
    Milou3 skrev 2017-04-07 12:10:05 följande:

Kanske bra o kolla med apoteket eller 1177 så slipper du oroa dig;)
Svar på tråden För oss med bim i maj 2017