• Anonym (Thee)

En värld utan sex eller en värld utan musik?

Om du var tvungen att välja, i vilken värld skulle du helst leva?

I en värld utan musik (alltså ingen sång, ingen instrumentalmusik etc)

I en värld utan sex (oral/anal/vaginal/runkning/petting... förökning är fortfarande möjlig genom t.ex. insemination)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En värld utan sex eller en värld utan musik?
  • Meebo

Trots att jag i stort sett aldrig lyssnar på musik så valde jag ändå "värld utan sex" för då skulle jag slippa behöva förklara gång på gång att jag är asexuell och vad det innebär.

• Anonym (JW)

Jag gillar inte musik så valet är enkelt.

• Mantrasina
    Meebo skrev 2017-04-01 12:16:33 följande:

Trots att jag i stort sett aldrig lyssnar på musik så valde jag ändå "värld utan sex" för då skulle jag slippa behöva förklara gång på gång att jag är asexuell och vad det innebär.

Exakt! Eller ja, jag älskar ju musik medan sex verkligen nästan alltid är "meh" för mig, så det är verkligen ett lätt val.
  • athanatos

Utan sex helt klart, ärligt talat vore det ganska skönt faktiskt.
    Men utan musik så tror jag inte det skulle finnas någon mening med att leva.

• Anonym (Thee)

Tack för alla svar och röster! Puffar igen! 

• MammAmma

Snacka om pest eller kolera! Musik har alltid varit en väldigt stor del av mitt liv, jag gick musikestet på gymnasiet, sjöng i körer, spelar piano och har precis påbörjat samarbeten med några musikartister och band - och jag älskar sex! Så valet var inte lätt...men jag väljer nog bort musiken om jag vore absolut tvungen att välja.

• Anonym (Jag)

Har tyvärr aldrig haft sex så jag kan inte säga säkert men jag tror jag inte skulle överleva utan musik. Sex har jag ju på nåt sätt överlevt utan hittills.

Samtidigt är det väl så också att om sexet försvinner så försvinner musiken också strax efter.

• MrsBroderTuck
    MammAmma skrev 2017-04-01 13:53:46 följande:

Snacka om pest eller kolera! Musik har alltid varit en väldigt stor del av mitt liv, jag gick musikestet på gymnasiet, sjöng i körer, spelar piano och har precis påbörjat samarbeten med några musikartister och band - och jag älskar sex! Så valet var inte lätt...men jag väljer nog bort musiken om jag vore absolut tvungen att välja.

Åh, MammAmma, jag har inte sett dig på länge, trodde att du försvunnit! Roligt att "se dig" i alla fall! <3

Sorry för ot, men jag hade i alla fall också valt att leva i en värld utan musik, älskar musik, men sex är ett större behov för mig!
  • athanatos
    Anonym (Jag) skrev 2017-04-01 14:34:56 följande:

Samtidigt är det väl så också att om sexet försvinner så försvinner musiken också strax efter.

Varför?
Svar på tråden En värld utan sex eller en värld utan musik?