• Jsv17

Clearblue veckoindikator, sena plus och svaga streck!

Alltså jag har googlat sönder detta.

Enligt app hade jag ÄL 8-9 Mars, men jag tror att jag hade ÄL runt 16:e mars alltså en vecka senare.

Jag testade svagt svagt positivt (trodde nästan det var ett spökstreck) på bim 26:e Mars, men fick ingen mens så testade igen 29:e fick positivt, inte ett jättestarkt streck men helt klart positivt, gick inte att ta miste på, då tog jag ytterligare ett clearblue, strecket kom i rutan redan efter 15-30 sekunder starkare än dagen innan och det digitala visade gravid 1-2. Den dagen fick jag några bruna flytningar och tänkte först att det var kört, men de försvann under eftermiddagen och har inte synts till sen dess.

Hur tillförlitlig är denna vecko indikator? Är det negativt att plussa sent? Är man mer eller mindre gravid beroende på hur starkt streck man får? Är det ett tecken på MF att plussa sent?

Jag har ett MA i bagaget och väldigt nervös, hade inga symptom tidigare bara lite molvärk men nu har bröstvårtor börjat ömma, jag mår illa och kanonresultat dricka kaffe, tänker att om hcg var på väg ner, borde ju symptom snarare försvinna?

Nån som har erfarenhet av felvisande veckoindikator och att plussa sent, har det gått bra ändå?

Skulle bara bra med nån som varit med om liknande

• Svar på tråden Clearblue veckoindikator, sena plus och svaga streck!
  • Pimpinellan

Streckens styrka, veckoindikator eller att plussa sent säger ingenting om hur fostret mår eller om man fått MA. Egentligen borde den som visar veckor förbjudas för jag har läst om såååå många som fått fel antal veckor och allt ändå varit bra! Så gravid är du - grattis och lycka till! Glad

• Jsv17
    Pimpinellan skrev 2017-04-02 21:12:16 följande:

Streckens styrka, veckoindikator eller att plussa sent säger ingenting om hur fostret mår eller om man fått MA. Egentligen borde den som visar veckor förbjudas för jag har läst om såååå många som fått fel antal veckor och allt ändå varit bra! Så gravid är du - grattis och lycka till!

Tack för svar, det vet jag ju egentligen, hade superstarkt streck vid mitt MA och det blev ett MA ändå. Vet ju att styrkan på hcg i urinen ju kan variera av en mängd olika saker, jag ville inte ha ett digitalt med vecko indikator, jag ville ha bara ett digitalt men det hade dom inte ens på Apoteket...

Jag la inte så mycket vikt vid det först, tills jag fick flytningarna... men som det verkar är det jätte vanligt det med och allt går bra, jag får helt enkelt sluta googla och försöka slappna av Är det ett MF på gång kan jag ju inte påverka det ändå.
  • Pimpinellan
    Jsv17 skrev 2017-04-02 22:03:56 följande:
    Tack för svar, det vet jag ju egentligen, hade superstarkt streck vid mitt MA och det blev ett MA ändå. Vet ju att styrkan på hcg i urinen ju kan variera av en mängd olika saker, jag ville inte ha ett digitalt med vecko indikator, jag ville ha bara ett digitalt men det hade dom inte ens på Apoteket...
    Jag la inte så mycket vikt vid det först, tills jag fick flytningarna... men som det verkar är det jätte vanligt det med och allt går bra, jag får helt enkelt sluta googla och försöka slappna av smile1.gif Är det ett MF på gång kan jag ju inte påverka det ändå.
    Sluta testa och analysera allt. Man blir bara stressad och sällan klokare. Även om jag vet att det är jättesvårt! Hoppas verkligen det går bra för dig!  {#emotions_dlg.flower}
  • Jsv17
    Pimpinellan skrev 2017-04-02 22:10:22 följande:

Sluta testa och analysera allt. Man blir bara stressad och sällan klokare. Även om jag vet att det är jättesvårt! Hoppas verkligen det går bra för dig! 

Det har jag gjort faktiskt efter gravid på det digitala har jag inte testat mer, tänkte att oavsett om det är starkt svagt eller vad så skulle jag ändå inte bli klokare, bara tiden kan utvisa hur detta går, tack för dina lugnande ord och pepp, jag behövde det
  • Jsv17

Tänkte uppdatera om det skulle vara så att ngn googlar fram denna tråd och är lika orolig som jag var.

Skit i veckoindikatorn!

Jag har haft alla "fel" man kan läsa om på olika forum, jag plussade svagt OCH sent, veckorindikatorn visade "fel" antal veckor, jag hade bruna blödningar i början, och sen hade/har jag dom igen nu i v.12, jag har heller inte haft så mkt symptom knappt mått illa, vart lite trött och lite ömmande bröst bara. Jag åkte inte till gynakuten i Onsdags, övertygad om MA eller ofostrig graviditet och där låg en perfekt liten bebis, i rätt storlek med ett pickande hjärta och min tapp var helt stängd.

Läkaren gissar på väldigt känsliga slemhinnor som blöder lätt därav blödningarna som samlas upp och blir bruna innan de kommer ut, eller nåt annat, hon sa att man kan inte alltid förklara varför men vissa kvinnor får så.

Jag vet att det är typ omöjligt men försök sluta testa när du fått positivt, veckoindikatorn är just en indikator och ingen absolut sanning. Är du orolig är det mycket bättre att boka ett tidigt vul (men inte för tidigt då det är svårt att se och det kan också skapa oro onödan) inte fören man faktiskt tittat in där vet man hur det ligger till, så njut av att vara gravid ist!

• Jsv17

Uppdaterar igen, nu har jag varit på rul och fått se en perfekt liten pojke

Så clearblue veckoindikator get jag inte mkt för.

Svar på tråden Clearblue veckoindikator, sena plus och svaga streck!