Inlägg från: Anonym (Stopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stopp)

3,5 åring i affär total kaos

Handla inte med barn!

Jag skulle aldrig utsätta varken mig själv, mina barn eller min omgivning för detta i onödan.

Försökte ett par gånger i början med min äldsta. Funkade INTE.

(Yngsta däremot går hur bra som helst, så hon får följa med ibland.)

• Anonym (Stopp)
    Wench85 skrev 2017-04-04 15:27:51 följande:

När första barnet var runt den åldern funkade det oftast att handla, trots att han på många sätt varit ett yrväder. Han satt oftast i kundvagnen och åt banan.

En gång funkade det otroligt dåigt. Om jag minns rätt var det en "extra bra" handling ur hans perspektiv, det kanske var dags för lördagsgodis eller favoritmaten eller något liknande. Han fick gå själv, började genast åla sig och krångla och sprang ifrån mig och gömde sig. Jag letade upp honom, förklarade i lugn ordning som vanligt att han skulle gå med mig och om han springer ifrån mig kan vi inte handla. Strax efter rusade han iväg igen. Konsekvensen? Vi släppte kundvagnen, gick raka vägen ut i bilen och åkte hem. Han skrek som en illbatting och sprattlade, men jag förklarade lugnt att det är så det går.

Efter den gången var det sällan några problem - han visste vad som gällde. :) 

Ja tänk om man hade haft så enkla barn... jag har flertalet gånger gjort precis så. Det hjälpte inte. Ingen förbättring alls.

Jag provade även med och utan egen shoppinglista med bilder. Egen kundvagn/korg eller utan. Sitta i stor kundvagn. Äta banan. Äta glass och div andra snacks. Mutor och löften om godis/glass/present. Och förmodligen massa andra saker. INGET hjälpte överhuvud taget.

Vissa barn är en större utmaning än andra helt enkelt.
  • Anonym (Stopp)
    Anonym (hhh) skrev 2017-04-04 20:07:05 följande:

Det är ganska beklämmande att föräldrar idag står så handfallna! Kan inte ens gå till affären utan att barnet tar makten och den vuxne inte ens klarar att kontrollera situationen.

Pinsamt!

(Den söndercurlade generationen har fått barn).

Skitsnack, jag är född långt innan 'den söndercurlade generationen'.
  • Anonym (Stopp)
    Anonym (fgwre43123) skrev 2017-04-05 10:46:04 följande:

Sjukt tragiskt att du inte har uppfostrat dina barn bättre än så. Hoppas andra ser detta som en varningsklocka och har pli på sina ungar!

Jag har uppfostrar mina barn så gott det går enligt alla konstens regler.

Det handlar inte om uppfostran (i vissa fall gör det såklart säkert det, men i många andra fall gör det det inte). Vissa barn är helt enkelt svårare än andra. Även det blir såklart bättre med ålder och träning. Men i perioder är det bättre för dessa barn (och deras omgivning) att få slippa följa med till affären och återigen utsättas för krav de inte är redo att uppfylla. Dessa barn har redan en tuff tillvaro med många misslyckanden, de behöver inte misslyckas onödigt många gånger.
Svar på tråden 3,5 åring i affär total kaos