Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Smärta i svanskotan, 2 månader

Du kan ha knäckt till en svanskota så den fått en spricka, sånt händer. Gå till läkare och se om de vill göra en koll.

Jag fick en skada på en svanskota när min son föddes för han var stor, då fick jag inte sitta på hårda stolar på flera veckor. Man kan skaffa eller låna en kudde som är formad som en donut så man kan sitta utan att svanskotan går i stolen. 

(kudden har förekommit i TV-serien Friends som "ass-donut"- alla skrattar åt det ordet men har man ont där så skrattar man så lagom... )

I övrigt blir det nog mest till att äta Ipren och vänta tills det läker, men du borde kolla med läkare först så det inte är något med smärtan som de reagerar på och som gör att du borde undersökas mer grundligt.

Om detta skulle bli så illa att det hindrar dig framöver i livet är det också viktigt att skadan finns dokumenterad, man kan inte få ersättning på vissa försäkringar osv. om ingen vet när och hur du fått skadan. Därför går jag alltid till läkare i sådana lägen, för att det ska finnas dokumentation ifall det skulle bli långvarigt och påverkar min arbetsförmåga.

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
Svar på tråden Smärta i svanskotan, 2 månader