• Anonym (Lina)

Sambon gillar inte längre beröring, drar sig undan mycket.

Det är svårt när man är så olika. Som föregående talare sa så är det antingen så att du får acceptera det hela och leva med det (men förstår om du ej kan det), ni kan prata om det och göra någon slags kompromiss. Dock är det svårt att göra en kompromiss om hur mycket närhet man ska ha. Då blir det som att hon går med på det bara för att du vill, vilket knappast kan kännas kul för dig (eller henne).

Eller så gör du slut och försöker hitta någon annan som passar dig bättre, om du känner att du inte kan leva med det här.

Personligen så hade jag inte kunnat vara tillsammans med en person som har ett så stort behov att vara ensam. Jag vill ha mycket närhet, mycket kärlek. Utan det så hade jag inte klarat mig i relationen. Visst hade jag kunnat försöka stå ut, men så småningom så hade jag börjar vantrivas mer och mer så jag hade gjort slut.

Men kom ihåg att det inte är någons fel. Ni är bara olika och har olika behov. Dock så är det nånting ni kanske skulle ha reflekterat över tidigare.

• Anonym (Lina)
    Uppepåberget skrev 2017-04-04 14:48:02 följande:

Hej, jo, det är svårt när behoven ser olika ut. Precis som du skriver är jag inte intresserad av någon kompromiss där hon känner sig tvingad till närhet... Det vore ganska galet. Som jag svarade ovan hoppas jag på att lusten till närhet ska komma tillbaka, den fanns ju där tidigare, men vare sig hon eller jag vet vart den tog vägen. Om det nu inte var så att hon kände sig tvungen till det under det första året eftersom det ändå inte är helt onormalt att vilja vara nära... Kanske borde fråga henne om det någon gång, tanken slog mig först nu. Hade hon varit likadan från att vi blev tillsammans för 5 år sedan hade jag aldrig blivit ihop med henne...

Går inte att göra så mycket åt hennes behov av närhet. Det blir svårt för dig att ändra på och som du säger så funkar det nog inte med en kompromiss.

Tråkigt, men personligen så hade jag blivit tvungen att bryta upp. En person som inte vill vara nära, som behöver väldigt mycket ensam tid, är inte passande för mig. Speciellt inte en sån som du är tillsammans med. Hade känt mig oälskad och bortglömd, vilket hade gjort att det hade tagit slut förr eller senare.

Det låter ju inte ut som att detta är något du kan stå ut med och eftersom att det inte finns något som kan göra så att hennes lust kommer tillbaka så kanske du blir tvungen att bryta upp. Fråga dig själv om du verkligen mår bra i denna relation? Jag hade inte gjort det. Förstår att det är svårt om du älskar henne, men vissa personer passar inte ihop och då är det bättre att man går vidare och försöker hitta nån annan, än att stå ut med en person som inte passar en.
Svar på tråden Sambon gillar inte längre beröring, drar sig undan mycket.