• minihallon

Återinföra två?

Hur många här har fått sätta in två embryon? Hur många dagar har embryot varit? Och vad har resultatet blivit? 

• Svar på tråden Återinföra två?
  • KajsaStina123
    Popetot skrev 2017-05-24 09:42:38 följande:

Jag gick precis in i v 17 med mina 2. Längtar efter en mage och att känna lite fosterrörelser men det kan ju dröja lite till. Rul om 2 veckor. Ska bli mysigt att se dem igen :)

Hej!

Härligt för dig, v 17 redan! Snart halvvägs. Syns det inte att du är gravid än?? Tycker min mage är svälld och "bara" v 11+2....

Är det 1a gravidieten? Detta är min 3.e graviditet, Så kanske lite uttöjd
  • Snuttis2

Gjort tre ivf totalt, med tre färska insättningar och (än så länge ) två frysta! Har aldrig fått sätta in två trots att vi uttryckligen bett om det. Embryona har beskrivits som för "fina" i kvalité så läkarna har sagt nej. Blivit gravid två gånger i samband med de färska insättningarna men aldrig på blastrocyter! Den Första slutade i ett MA v 11-12 den andra sparkar i magen nu i v 31!

Har sedan tre embryon i frysen som reserv..

• KajsaStina123
    Snuttis2 skrev 2017-05-25 06:49:44 följande:

Gjort tre ivf totalt, med tre färska insättningar och (än så länge ) två frysta! Har aldrig fått sätta in två trots att vi uttryckligen bett om det. Embryona har beskrivits som för "fina" i kvalité så läkarna har sagt nej. Blivit gravid två gånger i samband med de färska insättningarna men aldrig på blastrocyter! Den Första slutade i ett MA v 11-12 den andra sparkar i magen nu i v 31!

Har sedan tre embryon i frysen som reserv..

Hej!

Grattis till livet i magen ! Är det första barnet?

Det verkar vara så olika när man läser runt om att sätta in 2. Vissa kliniker gör det andra inte. Men vad jag förstått "får/bör" man inte sätta in 2 toppägg.
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-05-25 05:25:51 följande:

Hej!

Härligt för dig, v 17 redan! Snart halvvägs. Syns det inte att du är gravid än?? Tycker min mage är svälld och "bara" v 11+2....

Är det 1a gravidieten? Detta är min 3.e graviditet, Så kanske lite uttöjd

Visst har jag en liten kula men inte så att folk reagerar om de inte vet hur det ligger till. Detta är min första graviditet. Allt är så spännande :)
  • KajsaStina123
    Popetot skrev 2017-05-25 08:08:15 följande:

Visst har jag en liten kula men inte så att folk reagerar om de inte vet hur det ligger till. Detta är min första graviditet. Allt är så spännande :)

Förstår hur du känner, allt var så nytt med första barnet . Man bara väntade på alla "steg" i magens o bäbisens utveckling. Och det är underbart.

Jag haft inte riktigt fattat än att jag är gravid nu....
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-05-25 08:22:47 följande:

Förstår hur du känner, allt var så nytt med första barnet . Man bara väntade på alla "steg" i magens o bäbisens utveckling. Och det är underbart.

Jag haft inte riktigt fattat än att jag är gravid nu....

Nu mår jag ganska bra. Inget illamående och så. Det är väl därför jag gärna vill att det går snabbare med det kroppsliga så man slipper att fundera. Har moderkaka i framvägg så sparkar kan ju också dröja lite då. Ibland känner jag liten knuff inifrån som jag undrar om det är dom men det är ju så svårt. Vet inte vad jag ska "leta" efter då det är första gången.
  • KajsaStina123
    Popetot skrev 2017-05-25 08:35:42 följande:

Nu mår jag ganska bra. Inget illamående och så. Det är väl därför jag gärna vill att det går snabbare med det kroppsliga så man slipper att fundera. Har moderkaka i framvägg så sparkar kan ju också dröja lite då. Ibland känner jag liten knuff inifrån som jag undrar om det är dom men det är ju så svårt. Vet inte vad jag ska "leta" efter då det är första gången.

Det jag upptäckt mina tidigare graviditeter är att det känns precis som när man har "gaser i tarmarna"...Det är väldigt mjuka "vågiga" känslor på ngt vis....Svårt att förklara men plötsligt känner man det på insidan o sen blir det bara mer o mer , då förstår man
  • Snuttis2

Yes Kajsastina123

Första barnet på G : )

Det verkar vara lite olika rutiner på olika kliniker men generellt har de blivit mer restriktiva med insättningar av flera Skedde väl i samband med att socialstyrelsen uppdaterade riktlinjerna! Man får ju inte heller glömma att flerbarns graviditeter ju faktiskt räknas som risk graviditeter !

• ph8205
    KajsaStina123 skrev 2017-05-25 05:20:27 följande:

Hej!

Spännande och grattis till era två

Jag har gjort blodprov till kub och väntar på ul, känns lite nervöst. Är dina 2 lika stora? Tvåäggs? Skiljde det i stlk på dom när de sattes in?

När vi var på vul i v 8 sa läkaren att det skilde 1 v i stlk på dom., hon började prata om fel och komplikationer så jag blev mer rädd och orolig än glad....När de sattes in var de olika i stlk, det ena var ett toppägg och det andra lite senare i utvecklingen. Vad jag har förstått får man inte sätta in 2 toppägg.

Jag är i v 11+ 2 nu (har jag för mig )och beräknad till 12 december

Jag vet inte om de var lika stora när de sattes in men de sa att det var 2 fina 8celliga embryon.

Både i v.7+6 och vid kub UL i v.12+4 så var skulle det 0.3mm skillnad på dem så de var lika i storlek, lite större än dagarna sa men de ändrar ju inte vid ivf

O grattis till era små! Håller tummarna för att de kommer ifatt varandra i storlek
  • nirakanna2

Försök 3 och 4 fick vi sätta in 2 embryon (2-dagars) efter 2 negativa färskförsök uten något till frys, ena gången färska och andra frysta. Vi fick en son på sista försöket

Svar på tråden Återinföra två?