• Bibbidi

Pengar till dyr moppe

Har du sökt sommarjobb?

För övrigt om du aldrig har haft en moped förut så rekommenderar jag inte dig att köpa en nya moped, köp en begagnad som första moped istället. Tråkigt om du lägger en stor summa på en dyr moped bara för att några månader senare känna att du hade klarat dig lika bra med en billigare. Då är det bättre att börja med en billigare för att sedan byta upp sig för att man då vet att man vill det. 

• Bibbidi
    AlbinKrets skrev 2017-04-04 23:17:46 följande:

Jag har inte sökt sommarjobb för jag var inte säker på om man fick sommarjobba innan man var 15år. Och det låter som en bra idé med att börja med en billigare moppe och köpa nyefter hand men vet nån vilka mopeder det finns som är lite billigare (crossmopeder)

Jodå visst kan man sommarjobba, men du får inte tex stå i en kassa i en mataffär, då behöver man vara över 18.

ung.lo.se/pa-jobbet/fatt-jobbet/arbetsregler-for-dig-under-18-ar/du-ar-mellan-13-och-15-ar/

www.sommarjobb.me/jobb-for-14-aringar/

Om du inte sökt sommarjobb så tror jag att du kan släppa din önskan om att köpa en dyr moped direkt, du får nog satsa på en billigare och sedan byta upp dig efterhand.
Svar på tråden Pengar till dyr moppe