Plugga till systemutvecklare?
Jag är en 34-årig kvinna som har sen tidigare en magister examen i ekonomi och flera års erfarenhet som kravanalytiker (alltså IT-relaterat jobb). Jag skulle vilja plugga till systemutvecklare och funderar framför allt på följande alternativ: YH; påbyggnadsutbildning inom datavetenskap (1 år); distansutbildning på Mittuniversitet (man kan få högskoleexamen efter 2 år). YH lockar med mycket praktik och kontakt med potentiella arbetsgivare, och de andra två alternativ med att får universitetsutbildning på max 2 år (jag är inte sugen på att lägga för mycket tid på biämnen som företagsekonomi, projektledning osv. - har både pluggat det och jobbat med det). Min frågan är - ?får? en med en hyfsat relaterat arbetslivserfarenhet och universitetsutbildning ta en omväg (plugga kortare tid) och ändå ha en bra chans att få jobb sen? Eller ska man satsa på en fullständig ?från början? utbildning?P.S. har väldigt lite erfarenhet av själva hands-on programmeringen men tror att det är ett yrke som skulle passa mig, och är motiverat att lägga tid och energi på att lära mig, hoppas jag kan bli en duktig programmerare någon gång i framtiden ;) eller så är det kanske för sent?