Att göra abort i en kärleksfull relation
Hej! Jag är i exakt samma situation som du just nu. Jag har fast jobb, utbildning och min sambo är klar med studierna till sommaren. Han har sagt att han vill vänta några år med barn, hinna köpa hus och jobbat några år innan (ni vet alla vanliga krav man har för att det ska vara "okej" att skaffa barn...). Jag plussade igår och han tog det sådär, sa inget. Pratade om annat och har låtsas som allt är som vanligt. Tills jag tog upp det precis nyss och han säger "du vet vad jag har sagt" och att han inte är redo för det, att han inte ens har tänkt dom tankarna så det kom som en chock för honom och han har inte ens jobb än. Just nu är jag bara ledsen, förtvivlad. Jag blev såå glad över vårt lilla "misstag" men jag vill inte tvinga honom till något som kommer förändra hela hand framtid. Men jag kan inte tänka abort-tankarna, det är inget alternativ.
Jättenyttigt att läsa alla era kloka kommentarer och erfarenhet! Men det sista man vill är ju att såra eller tvinga på den man älskar något den inte är redo för. Hjälp :'(