• Anonym (Hej)

    Tjejer!

    Varför tycker ni att det är så attraktivt med män som visar beslutsamhet?

  • Svar på tråden Tjejer!
  • centerMAX
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-06 02:48:53 följande:

    Varför tycker ni att det är så attraktivt med män som visar beslutsamhet?


    Clark Gable.. Daa?!! 
  • Stårschan

    Det tyder på att de har mål och mening med livet, och inte bara flyter med och lallar på och måste behandlas som barn. Det är vuxet att vara beslutsam, ärlig, rak och arbetsvillig. Samma sak med kvinnor förstås. Undfallande mesproppar utan karisma och egen karaktär blir tämligen ointressanta.

  • Anonym (Hej)
    Stårschan skrev 2017-04-06 08:33:15 följande:

    Det tyder på att de har mål och mening med livet, och inte bara flyter med och lallar på och måste behandlas som barn. Det är vuxet att vara beslutsam, ärlig, rak och arbetsvillig. Samma sak med kvinnor förstås. Undfallande mesproppar utan karisma och egen karaktär blir tämligen ointressanta.


    Fast tjejer utan beslutsamhet ratas ju inte bort på äktenskapsmarknaden i samma utsträckning.
  • Stårschan
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-06 08:45:06 följande:
    Fast tjejer utan beslutsamhet ratas ju inte bort på äktenskapsmarknaden i samma utsträckning.
    Nej, det blir de inte. Och jag sa inte att män i allmänhet tycker att det är attraktivt med beslutsamma kvinnor, även om jag håller med om att det lätt kunde tolkas så. Jag personligen tycker att beslutsamhet är attraktivt hos båda könen. Har svårt att finna nöje i att umgås med mjäkiga typer som saknar egen färg. Men som vanligt är det ju tur att vi gillar olika, annars skulle väldigt många bli ensamma.
  • Anonym (Hej)
    Stårschan skrev 2017-04-06 08:54:44 följande:

    Nej, det blir de inte. Och jag sa inte att män i allmänhet tycker att det är attraktivt med beslutsamma kvinnor, även om jag håller med om att det lätt kunde tolkas så. Jag personligen tycker att beslutsamhet är attraktivt hos båda könen. Har svårt att finna nöje i att umgås med mjäkiga typer som saknar egen färg. Men som vanligt är det ju tur att vi gillar olika, annars skulle väldigt många bli ensamma.


    Jag har förstått din hållning i frågan. Tråden handlar snarare om varför män och kvinnor har delvis olika preferenser hos det motsatta könet vad avser såna här saker.
  • Anonym (Hej)
    Stårschan skrev 2017-04-06 08:54:44 följande:

    Nej, det blir de inte. Och jag sa inte att män i allmänhet tycker att det är attraktivt med beslutsamma kvinnor, även om jag håller med om att det lätt kunde tolkas så. Jag personligen tycker att beslutsamhet är attraktivt hos båda könen. Har svårt att finna nöje i att umgås med mjäkiga typer som saknar egen färg. Men som vanligt är det ju tur att vi gillar olika, annars skulle väldigt många bli ensamma.


    Och sen vill jag även poängtera att en FÖR stor dos beslutsamhet, på gränsen till dominans och överkörning alltså, inte heller behöver vara positivt. Lagom är bäst.
  • petersex
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-06 08:59:56 följande:
    Och sen vill jag även poängtera att en FÖR stor dos beslutsamhet, på gränsen till dominans och överkörning alltså, inte heller behöver vara positivt. Lagom är bäst.
    Lågom är alltid bäst så länge killarna gör det tjejerna vill.
  • Anonym (Blyga)
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-06 08:45:06 följande:
    Fast tjejer utan beslutsamhet ratas ju inte bort på äktenskapsmarknaden i samma utsträckning.
    Ja en tjej kan vara blyg och få en massa killar 
Svar på tråden Tjejer!