Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

    Låter vi terroristerna vinna?

    anaxo skrev 2017-06-09 13:37:58 följande:
    Nu vet du vem det är (NMR) men det klassas ej som terrordåd???

    Terrorismforskaren Magnus Ranstorp tycker dock att åklagaren borde ha gjort ett försök inför rätten. "- Jag tycker det är olyckligt. Generellt är det ett terrorbrott. De har gått systematiskt tillväga och syftet är att injaga fruktan i befolkningen"

    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24998066.ab


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-09 21:51:24 följande:
    Vad anser du om den psykiska status på människor som fäster 10 kilo sprängdeg närmast kroppen ???

    Med en lämplig sprängkapsel inkörd i sprängdegen, dvs med elektronisk initiering för att aktivera detonationen.

    Och 3 kilo prima Swedol spik å 75 millimeters längd. Utanpå sprängdegen.

    Och sen, Bill, så ställer sig den här människan i en stor jävla folksamling.

    Och trycker på knappen som sluter strömkretsen...!

    Så...är det, i din värld, en person som är lika störd i kålroten, som en som får för sig att attackera polis utrustad med SIG P226. I kaliber 9x19 mm. Och förstås HP kulor.

    Fast DENNA mänskan, han/hon attackerar polisen med en hammare. Av fullgod kvalité.

    Eller....hur menar du.

    Bill !!!

    Det jag menar är att det finns signaler om någon typ av psykisk problematik i detta fall. Enligt den franska polisen så valde den aktuella personen att anfalla två beväpnade poliser med vad som kategoriserar som primitiva vapen. En psykisk stabil människa förstår att det leder till att man omedelbart blir skjuten och att det planerade attentatet förmodligen blir resultatlöst (och så blev det också). Om personen i stället hade varit utrustad med sprängdeg eller mer sofistikerade eller potenta vapen så hade allt pekat mot ett mer utstuderat och planerat terrordåd.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-10 00:59:53 följande:
    Aah, så om förövaren anfaller med primitiva vapen, typ hammare, eller kniv, eller machete(fast i dina ögon är det kanske inte primitiva vapen)så är individen att anse som psyksjuk.

    Anv han/hon bombbälte, så är det en utstuderad och i psykiskt mening, fullt frisk människa som begår dådet.

    Fattar jag dig korrekt, Bill ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Det kan nog handla om psykiskt sjuka i bägge fallen men det är vanligt att terrorattentat utförs med bombbälte något som kan få katastrofala följder. Att terrorattentat utförs med hammare och riktar sig mot beväpnade poliser är ytterst ovanligt och riskerar troligtvis svårast skador på terroristen.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-10 09:52:18 följande:
    KAN.... det vara fullt friska individer i båda fallen ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Det kan självklart inte uteslutas men det låter inte troligt.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-10 13:05:18 följande:
    Det är heller inte troligt att Putin genomför en väpnad attack mot Sverige.

    Skall vi därmed ta noll hänsyn till den.....möjliga.....konflikten.

    Eller, skall vi ta din "bedömning" av en människas psykiska status som vara korrekt och med sanningen överensstämmande. Fast du egentligen inte vet ett jävla dugg om vederbörande. Du bara krängde ur dig ett påstående om en människas psykiska status, baserat på EN korkad handling, en människa som du aldrig har träffat, aldrig läst en diagnos på, och jag har aldrig förstått att du är någon legitimerad psykolog, Bill.

    Men men, du vet väl, i vanlig ordning, bättre än alla andra. Vad som är den ABSOLUTA sanningen...!!!

    MVH //ANTON

    Ursäkta men varför blir du så upprörd och varför drar din fantasi iväg så mycket? Med vilken logik kopplar du exempelvis in Putin i diskussionen? Allt jag sagt är att jag anser att det pekar mot att den ensamma gärningsmannen i Paris som ensam anföll två beväpnade poliser med ett primitivt vapen led av psykisk störning.


    Det är lördag idag så passa på att ta det lugnt.


    Ha en riktigt trevlig eftermiddag Anton!


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-12 09:47:47 följande:
    Det var då fan vad ont i röven du fick av detta, Bill.?

    Jag får väl för helvete ifrågasätta hur du kan diagnostisera en för dig HELT okänd människa. Baserat på EN handling som vederbörande gjort.

    En korkad och komplett idiotisk handling, visst, men det är en vuxen människa vi snackar om, levt länge å sånt, SÅÅ....jag utnyttjar min demokratiska rätt som varandra hedersmedborgare och ifrågasätter precis vad fan jag känner för.

    ÄVEN om det tydligen svider i arslet på vissa.

    Förövrigt hade jag en rent underbar lördag, BÅDE eftermiddag och kväll. Med en hel del inslag av sexuell karaktär.?

    Jupp.

    Kram på dig, Bill, och må din måndag blifva lika skön som vad min lördag var.

    //Anton
    Haha, det måste vara uppenbart för vem som helst att det är du som verkar ha ont någonstans,

    PS. Var försiktig med röven din  
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-16 22:06:46 följande:

    På tal om trådstartens fråga.

    En överläkare i psykiatri med erfarenheter av terrorister förklarar varför handhjärtan och kärleks-tweets är meningslösa mot terrorister och skriver om vad som måste göras istället:

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/8ylgQ/terapi-och-blommor-botar-inte-jihadister


    ?Att ?visa? terrorister att man håller ihop eller att möta deras besinningslösa våld med ?kärlek? är fullständigt meningslöst, det kan på sin höjd tillfälligt erbjuda tröst och lindring för en själv men imponerar inte på samvetslösa mördare med heligt uppdrag. Vi måste i stället vidta effektiva åtgärder för att bekämpa terrorn.?


    Det här är ett bra svar på den "halmgubbe" till insändare du länkar till:

    www.expressen.se/debatt/is-ska-bekampas-med-karlek-sa-ingen/
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-24 20:12:09 följande:
    Fascinerande att du har en annan åsikt än att dessa islamister skall fångas och dömas. Likt man jagat SS i drygt 70 år.
    Ursäkta men din kommentar visar tydlig att du inte har läst artikeln som jag länkade till. Jag ser fram emot ett nytt försök från dig när du verkligen har läst artikeln.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-24 20:59:53 följande:

    Ja, det är det.


    Du läste altså inte artikeln som jag länkade till..

    "IS skall bekämpas med vapen - och vår frihet och gemenskap värnas med kärlek. Frågan är varför så många begåvade individer inte kan eller vill hålla dessa tankar i huvudet samtidigt, skriver Malin Lernfelt" 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-25 10:45:11 följande:
    Läs gärna artikeln.

    Handhjärtan riskerar att passivisera samhället.

    De erbjuder möjligen tröst och gemanskapskänsla för de som deltar. Men nä, vi är inte enade och alla deltar absolut inte i dessa handhjärtan-aktioner. Och det vet terroristerna.

    Löfvens: "Vi ska visa dem att vi står eniga", är meningslösa ord.

    Om vi vill lösa problemet med terrorister, vill säga.

    Det har gått sju år sedan det första terror-attentatet på Drottninggatan och det har gått över två månader sedan det senaste.

    Vilka kraftfulla åtgärder mot terrorism kan du komma på som regeringen har tagit sedan dess?

    Nu känner jag att det är hög tid att citera den liberala debattören Malin Lernfelt!


    ?Låt oss ta IS i händerna och sjunga Kumbaya - sa ingen någonsin. Ändå är det utifrån en sådan infantil analys en gigantisk halmgubbe pysslas fram av individer som av någon anledning verkar ha förlorat förmågan att hålla två tankar i huvudet samtidigt?

    www.expressen.se/debatt/is-ska-bekampas-med-karlek-sa-ingen/


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-25 13:19:21 följande:
    Jag undrar samma sak.

    Vilka krafttag gör vår så helvetes kompetenta regering för att om möjligt minimera risken för ytterligare terrorattentat.

    Jag tror jag vet.

    Dom MÅSTE ha tillsatt en......utredning.

    Det visar på att farbror Löfven är en handlingskraftig politiker.

    Han har vad som krävs.

    ...............................!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Det är lätt att hitta information om regeringens insatser för att stävja terrorism (om du söker). www.regeringen.se/regeringens-politik/bekampning-av-terrorism/
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-07-01 19:45:18 följande:

    Utmärkt artikel om undfallenheten för terrorism.

    www.svd.se/festarrangoren-som-kraktes-mitt-pa-golvet/om/almedalen-2017


    Den artikeln var väldigt bra! Jag har funderat på hur de tänker som försvarar nazisters rätt att föra ut sin propaganda på Almedalen eller på bokmässor. Skulle samma personer också stå upp för IS rätt att föra fram sin propaganda? Det skulle vara intressant om någon här i tråden ville berätta mer om det.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-03-14 17:50:55 följande:

    Bill (S) lovade tidigare dyrt och heligt att återvändande IS-terrorister minsann stoppades och förhördes vid gränsen. Nu visar det sig dock att så inte har skett men att man nu i alla fall i efterhand kommit på att det kanske kunde vara en bra idé att förhöra dem.

    Resultatet hittills är dock nedslående. Endast fem förhör har genomförts och inte i något enda fall har en förundersökning inletts:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisen-i-goteborg-ska-forhora-kanda-jihadister

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/qn74oL/polisen-alla-is-atervandare-ska-forhoras


    Kommer inte ihåg denna konversation, vilket inlägg var det?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-03-15 15:31:02 följande:
    Vi diskuterade det i samband med att någon haft fräckheten att skriva om tillståndet i Sverige i en utländsk tidning förra året. Hittade några inlägg i tråden där du upplever ett moraliskt haveri inom ett parti. Du skrev exempelvis följande (inlägg 631):

    "Nej Sverige skulle inte kunna neka en svensk medborgare (exempelvis svensken Michael Skåmo) inresa i Sverige även om han var IS krigare. Däremot skulle han fängslas i samma stund som han kommer till Sverige."

    När det gäller Michael Skåmo finns det så mycket bevis på att han varit en del av terrorsiorganisationen IS på youtube  (uppmanat till terrorbrott i Sverige o.s.v.) att han skulle fängslas direkt han försökte resa in i Sverige och detsamma gäller alla personer när myndigheterna kan bevisa att de har stridit för IS.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2018-06-25 22:55:04 följande:
    Dom lär dömas till, i bästa fall, 3 månader i fängelse. Dock kommer dom jävlarna att frigivas efter 2(två)månader. För gott uppförande

    Svenskt rättssystem.....Halleluja.

    Svenska rättssystemet är helt enkelt underbart, Abegayle....!

    Två av männen, 24 respektive 22 år gamla, får två år fängelse. Den yngste, 19 år, döms till 15 månaders fängelse. 22-åringen, som också döms för olovlig körning i flera fall, ska utvisas ur landet.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-01-18 23:36:22 följande:

    Våra grannländer drabbas återigen av att vi är släpphänta mot terrorister:

    www.nrk.no/norge/pst-etterforsker-knivstikking-i-oslo-som-terror-1.14389028

    PST etterforsker knivstikking i Oslo som terror

    Den russiske statsborgeren (20) kom til Norge via Sverige torsdag. Ifølge PST ville han drepe flere mennesker og gjennomføre et terrorangrep.


    Alla nordiska länder har rätt mycket ryska turister och det är nog inte ovanligt att ryssar som vill till Norge passerar Sverige. Menar du att Sverige ska stoppa ryssar från att komma in i vårt land?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Låter vi terroristerna vinna?