• JiKå

Ej kompatibla?

Tino skrev 2017-04-08 18:25:48 följande:

Jag har också hört från bekanta och andra som själva inte är ofrivilligt barnlösa om att det kanske är ett tecken att man inte passar tillsammans om man inte kan gå barn. Ofta är det personer som själva inte har problem som säger så. Det gör att jag får en väldig klump i halsen och ont i magen när jag hör det. Det gör så ont att höra att jag och min man nog inte passar ihop. För vi älskar ju varandra så mycket och det känns så hemskt att höra att det kanske inte är meningen att vi ska vara tillsammans.

Vilket jäkla skitsnack!

Jag har haft olika förhållanden föryt
  • JiKå

Ja men bra! Lyckades komma åt skicka medan jag skulle formulera ett svar. Sorry..

Hur som. Jag har haft flera förhållanden genom åren. Men inte förrän jag träffade min nuvarande sambo insåg jag vad kärlek verkligen är.

Jag fattade från den dagen vi fick kontakt att det här kommer bli allvarligt. När vi sedan träffats bara en gång förstod jag direkt att alla känslor jag någonsin haft i andra relationer, det var inte kärlek. Jag visste där och då att det här är mannen jag kommer spendera min framtid med.

Visst, vi blir osams som fan ibland. Men vi löser det. Och hur illa det än har varit ibland så vet jag inom mig att det är bara att släppa. Det här ska inte förstöra vårt förhållande. Jag släpper inte den karln för någonting i världen.

Ingenting kommer någonsin kunna komma i närheten av det vi har.

Så.. att säga att vi inte skulle passa ihop bara för att vi har svårt att skaffa en bebis. Det är ren idioti!

Våra hjärnor passar ihop. Våra händer passar ihop. Våra kroppar passar ihop.

OM det nu skulle vara så att inte våra ägg och spermier passar ihop.. varför skulle det vara den avgörande faktorn som säger att vi inte passar ihop?

• JiKå
    Regnbågsdröm skrev 2017-04-15 08:16:02 följande:

Men alltså. Du missförstår ju helt vad folk menar. Klart ni "passar ihop". Däremot kanske inte era kroppar (för att förtydliga ännu mer: spermier och ägg) gör det. Men det är ju inte så att någon skulle säga typ "ni borde inte vara ihop, för ni passar inte". Det är liksom inte det folk menar.

Genetiskt är det bara vissa spermier som inte går ihop med vissa ägg och tvärt om. Det har ju ingenting med om ni passar ihop, älskar varandra och bråkar lite att göra.

Ja absolut förstår jag vad LÄKARE osv vill säga med att man kanske inte är kompatibla. Att det kan bli svårigheter, och så kan det givetvis säkert vara.

Men just inlägget jag citerade, där fattade jag det som att folk sagt att man typ ska se det som ett tecken på huruvida man passar ihop eller inte. Att kan man inte få barn naturligt tillsammans så kanske det är gud som säger att ni egentligen inte bör vara tillsammans.

Det var DET jag motsatte mig. Och det som jag sa var det dummaste jag hört.
  • JiKå
    Tino skrev 2017-04-15 09:00:59 följande:

Fast jag har hört av många som inte har koll att det är ett tecken (från gud, modernatur, etc) att man inte passar ihop om man är barnlös.

Precis. Det var så jag uppfattade att personen jag citerade i mitt inlägg. Därav mitt svar.
Svar på tråden Ej kompatibla?