• Anonym (Anna)

Repor i en annans bil men inte min

Mitt barn drog upp dörren i en annans bil, det hördes. Lacken hade försvunnit på den andras bil men jag kan inte se någon repa eller färg från den andras bil på min egen. Jag har verkligen stått och kollat men kan inte hitta något. Men helt klart tar jag på mig detta och gör rätt för mig eftersom färgen på den andras bil var borta där dörren gått upp, bara en liten prick. Så jag kommer absolut betala.

Men saken är att bilen är leasad. Hon ska ju ta upp vad som hänt därifrån bilen är leasad. Men hur gör jag nu? Ska jag anmäla till mitt försäkringsbolag fast jag inte kan se någon repa på min bil eller är det bara för mig att avvakta och se om dom anmäler och isåfall anmäla då? Ellerhur gör jag?

• Svar på tråden Repor i en annans bil men inte min
  • Lena

Jag hade kontaktat mitt försäkringsbolag och frågat hur man hanterar sådant

• B3b1s

Förmodligen var det dörrkanten på din bil som repade den andra bilen, så kolla din dörrkant så har det förmodligen försvunnit färg där om det blivit större repor på den andre bilen. Dörrkanten är så smal del så kanske inte syns alltid först man tittar ordentligt.

Men, måste säga att det är väldigt bra gjort av dig att du står för skadan din dotter råkat göra. Du ska veta att det inte är många som gör det. Som med min bil, folk verkar tro att min bil står där för att de ska kunna slå upp sina dörrar på min, massa jäkla bucklor. Tråkigt när man själv försöker akta lacken på min egna bil å andras. Men men, tur är så jobbar man som lackerare, så sånt fixar jag själv, tråkigt bara att fixa efter andra...

Men som sagt. Fler borde vara som dig och stå för vad som hänt.

• Nyfikna72

Du anmäler skadan till ditt bolag. Spelar ingen roll vems bil det är. De sköter sen allt med bolaget som ev kräver ersättning.

• Anonym (Anna)

Då ringer jag försäkringsbolaget och hör vad dom säger.

• kvarnfot
    Anonym (Anna) skrev 2017-04-12 15:01:03 följande:

Då ringer jag försäkringsbolaget och hör vad dom säger.

Hur gick det?
    Gillar folk som du som står för det man gjort! Glad påsk på dej!
  • Anonym (Anna)
    kvarnfot skrev 2017-04-13 13:10:52 följande:

Hur gick det?

Gillar folk som du som står för det man gjort! Glad påsk på dej!

Tack! Jag har anmält så får vi se om dom gör de. De fanns inget mer jag kunde göra. Glad påsk!
  • Egon den stora

Mina bilar är repade överallt utan att någon sagt något! Trodde inte det fanns någon som gjorde det alls!

• Anonym (Anna)
    Egon den stora skrev 2017-04-13 22:12:20 följande:

Mina bilar är repade överallt utan att någon sagt något! Trodde inte det fanns någon som gjorde det alls!

För mig är det en självklarhet att berätta vad dom hänt. Jag hoppas att andra ska göra lika mot mig om det skulle hända. Mitt ex råkade repa en bil och ägaren blev galen och skällde ut exet istället för att faktiskt inse att han ville rätta till de han gjort fel. Men de finns ju människor till allt.
Svar på tråden Repor i en annans bil men inte min