• Erikanin

    Prickar och diarré. Kan man utesluta magsjuka?

    Mitt barn på nyfyllda 3 år fick hemska utslag i rumpan häromdagen. Gick över lite med mildison och Idomin. Nu är endast lite upphöjda prickar kvar.

    Han har varit lite småförkyld och hostig nattetid men inte så farligt.

    Idag haft diarré fem gånger. Inte vattentunn riktigt utan mer lös avföring.. och det ärinte illaluktande som vid vinterkräksjuka. Han har inte heller ont någonstans. Men ändå. Ska man tro att det är smittsam magsjuka?

    Eller någon allergi?

    Han är hur pigg och glad som helst annars. Men blir lite orolig.

    Har fått i sig jordgubbar och mango. Kanske känslig mot något där.. eller mjölk.. så svårt det här..

    Känner att det är lite väl tidigt att rådfråga BVC. Har era barn haft magsjuka utan kräkning?

  • Svar på tråden Prickar och diarré. Kan man utesluta magsjuka?
  • Jasmin Karlsson

    Det kan absolut vara smittsam magsjuka. Min son fick diarré, men var rätt pigg och så. Jag fick också diarré några dagar senare.

  • Erikanin
    Jasmin Karlsson skrev 2017-04-11 15:28:03 följande:

    Det kan absolut vara smittsam magsjuka. Min son fick diarré, men var rätt pigg och så. Jag fick också diarré några dagar senare.


    En rätt lätt magsjuka då? Alla gånger vi varit sjuka har det varit jätteont i magen, kaskadkräkningar och vattentunna diarreer i två dagar. Vi har också varit lamslagna och uttorkade. Hemskt.. denna gången är inget att vara lika rädd för kanske.. har kräkfobi så därför är jag nojig..

    funderar ändå på ev överkänslighet, vad som är vanligast.. äsch, får se om det håller i sig eller inte först!

    Tack för ditt svar!
Svar på tråden Prickar och diarré. Kan man utesluta magsjuka?