Inlägg från: Ullefuffens |Visa alla inlägg
  • Ullefuffens

Mandela effekten, svenska exempel

Att folk har gått på café inuti Malmska valen på Naturhistoriska museet i Göteborg. Du kan läsa mer om det på museets hemsida har jag för mig.

• Ullefuffens
    Ullefuffens skrev 2017-04-11 21:40:21 följande:

Att folk har gått på café inuti Malmska valen på Naturhistoriska museet i Göteborg. Du kan läsa mer om det på museets hemsida har jag för mig.

Haha, såg nu att ngn redan nämnt den stackars valen!
  • Ullefuffens
    Callistrate skrev 2017-04-11 21:37:32 följande:

Jo visserligen, men bara en gång vad jag har förstått. För ett speciellt evenemang. Det finns många äldre i Göteborg som "minns" caféet. Och majoriteten av dessa var definitivt inte där den gången. Jag läste en mycket intressant artikel om detta för några år sedan (minns tyvärr inte alls var men misstänker att den kan hittas via en enkel googlesökninhg)

Valen är dessutom inredd inuti. Det gör nog också att ryktet lever vidare.

Numera får man bara gå in i valen vart fjärde år - på valdagen givetvis!!

I artikeln på museets hemsida kan man också läsa om att somliga besökare haft intimt i valens mage...
  • Ullefuffens
    Callistrate skrev 2017-04-11 21:49:08 följande:

Inte samma artikel som jag läst tidigare men likväl mycket intressant läsning (nej jag kunde förstås inte låta bli att leta)... Valen platsar definitivt i den här tråden

blogg.gp.se/wedel/2014/05/27/sista-ordet-om-valkafeet/

Jättekul att läsa!

Vill bifoga min favoritbild på valen också, när den flyttas från ostindiska huset. De fick göra hål i väggen för att få ut den.

Svar på tråden Mandela effekten, svenska exempel