• Svensksommar83

Hur många barn har du?

Som frågan lyder; hur många barn har du? Du får gärna ge en tilläggs- kommentar ang. hur gammalt barnet/barnen är, om du/ni är nöjda eller vill ha fler, om du förlorat något barn i magen eller utanför oh då skulle haft fler/har änglabarn. Och vad som skulle vara riktigt intressant att veta är om du har något/några barn med funktionsnedsättning/Funktionshinder, diagnos eller sjukdom och om detta påverkat antalet barn så att säga. Hoppas ingen tar illa vid sig på nåt sätt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn har du?
  • Anonym (Full fart men längtan efter fler)

Vi har tre barn; 10, 7 och 4 år. Varav mellersta barnet står inför utredning i augusti för adhd. Äldsta barnet har sin problematik också men det märks inte lika mycket och är inget som skapar problem i hennes vardag annat än hemma då vi märkt att hon har svårt med konsekvenstänket o impulshandlingar och man kan inte ställa samma krav som på de flesta i hennes ålder, hon kan utsätta syskonen för fara utan att hon tänkt så till ex. Men när det verkligen gäller är hon samtidigt en riktig klippa och kan vara oerhört hjälpsam, klok och omtänksam. Trots att livet går i 180 ibland så är det underbart att vara mamma och barnen kommer alltid i första rummet och det blir ju liksom inte jobbigare än att man ställer in sig på, man gillar läget liksom och accepterar att det är så kort tid i livet ändå som det är såhär intensivt, skittufft oh underbart! Vi har tänkt oss ett fjärde barn under nästa år och barnen (speciellt mellanbarnet) är jättepositiv till detta och är den som tjatar mest om ett syskon, men samtidigt är man ju lite nervös hur han kommer reagera när "förändringen" väl äger rum och han blir storebror igen...

• lövet2

7 barn. Inga småbarn längre, för den yngsta är 13 år. 4 av dem är reumatiker, men det var ju inte medfött utan kom senare. Det har inte påverkat antalet barn egentligen, mer än att vi tvekade lite extra innan vi skaffade sista barnet. Då hade vi nämligen börjat se vidden av vilket starkt arv av reumatism vi fört vidare till barnen.

Förutom 7 levande barn, så har jag haft 2 missfall.

• Sissimoine

2 barn, 2 1/2 år och 4 år. Väntar tredje och är i vecka 19. 7 tidiga missfall

• Imsevimse77

2 barn
    18 åringen har ADD
    7 åringen har autism och fick retinoblastom när han var två år. Dessutom har han bla migrän, lite småallergier och astma men det är så lindrigt att det inte blir direkt jobbigt.

• Anonym (H)
    lövet2 skrev 2017-04-13 11:42:01 följande:

7 barn. Inga småbarn längre, för den yngsta är 13 år. 4 av dem är reumatiker, men det var ju inte medfött utan kom senare. Det har inte påverkat antalet barn egentligen, mer än att vi tvekade lite extra innan vi skaffade sista barnet. Då hade vi nämligen börjat se vidden av vilket starkt arv av reumatism vi fört vidare till barnen.

Förutom 7 levande barn, så har jag haft 2 missfall.

Fast medfött var det ju såklart när det är ärftligt ;).

Har fyra barn varav ett med adhd.
  • MammAmma

Har fyra barn, 15, 13, 10 och 4 (fyller 5 om ett par månader) år gamla. Har haft ett missfall och gjort två aborter. Näst yngsta har ADHD och yngsta utreds för autism. Jag steriliserades för en dryg vecka sen, så jag är definitivt klar. De två yngsta är, och har alltid varit, väldigt krävande, men jag har ju som sagt fyra st redan, så huruvida deras funktionsnedsättningar påverkat mig till att känna att jag inte vill ha fler vete fan.

• GrönaDruvan

Har två barn på 8 och 7.
    Är nu gravid i vecka 28. Har en levande bebis i magen och en död som dog i vecka 17...så vi skulle haft 4 om allt gått bra. Nu blir det tre härliga söner och vi är nöjda sen. Vet tyvärr inte om det blir något problem med han som lever i magen, men allt ser bra ut på ultraljuden iaf, så troligtvis är det inga större fel iaf.

• GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2017-04-13 16:50:01 följande:

Har två barn på 8 och 7.
    Är nu gravid i vecka 28. Har en levande bebis i magen och en död som dog i vecka 17...så vi skulle haft 4 om allt gått bra. Nu blir det tre härliga söner och vi är nöjda sen. Vet tyvärr inte om det blir något problem med han som lever i magen, men allt ser bra ut på ultraljuden iaf, så troligtvis är det inga större fel iaf.

Hade två missfall innan jag blev gravid denna gång. Ett i vecka 9 och ett tidigt i vecka 5.
  • Anonym (M)

0 barn, 4 aborter, 1 missfall.

Svar på tråden Hur många barn har du?