• Anonym (A)

Pojkvän vill gå på strippklubb

Jag hade reagerat precis likadant, tagit illa vid mig, blivit sårad och fly förbannad.
    Jag hade sagt vad jag ansåg, och försökt att inte säga något riktigt dumt som man inte kan ta tillbaka. 
    Troligen "Va? Vill du verkligen det? Är det något du skulle tycka om? Varför?"
    Och så skulle han få förklara sig. Han lägger kanske inte alls samma värderingar i det som jag.
    Jag hade sagt att jag absolut inte skulle vilja att han går, men kan ju inte hindra honom. Känner han att han med gott samvete kan såra mig så pass mycket, så får det väl stå för honom, men han har inte min "välsignelse", men jag är tacksam att han tar upp det i stället för att bara gå utan att säga något.
    Förklarat att jag inte gillar tanken på att han ska sitta och betala för att se på andra tjejer som dansar och försöker kåta upp korkade män som har svårt att få till det hemma, för det är så jag ser det. Och om han insisterar på att gå, så skulle jag förklara att jag skulle behöva avdramatisera det hela och faktiskt följa med, och dansa lite själv i så fall, om det nu inte är så farligt. Jag är rätt bra på att dansa, och om jag vill bli av med mina fördomar så kanske det vore ett bra botemedel...

Jag är ganska säker på att vi aldrig skulle ha denna diskussionen, men det är vad jag skulle föreslå.

• Anonym (A)
    Anonym (Elvira) skrev 2017-04-13 15:28:56 följande:

Hahahahaha, jag hade aldrig blivit ihop med en sån kille men JAAA DUMPA! Att han ens blir arg för att du inte vill det och att han inte tar hänsyn till dina känslor osv, vad fan, du förtjänar SÅ mycket bättre.

Sen skriver du något jag vill att ALLA kvinnor ska ta till sig; VÅRA KÄNSLOR ÄR INTE LÖJLIGA, BRY ER INTE OM VAD NÅN ANNAN STÄMPLAR SOM OK/INTE OK, GAMMALDAGS, MODERNT, KONST osv. Det är DIG han är tillsammans med och DU sätter ramarna för vad DU accepterar i ett förhållande. Det är DINA känslor han ska ta hänsyn till om han vill va med dig, inte Berit eller Jenny som kanske hade tyckt det varit ok.

Du behöver absolut inte vara nån annan än dig själv. Även om du får tusen svar i tråden från folk som skriver "Guuud, vad du överreagerar, MIN kille går minsann alltid på strippklubb, guuud vad du är osäker och svartsjuuuk, JAG går minsann på strippklubb och min tjej vet att lita på mig ändå" så har dom isåfall missuppfattat alltihop.

Du behöver inte vara som dom eller be om ursäkt för dina känslor.

I en relation är man 2 som var för sig sätter sina gränser. Detta är över din gräns och jag måste säga att det säger otroligt mycket (negativt) om hur han tjafsar och bråkar efter att du inte gått med på något som skulle gjort dig ledsen, arg och på många sätt skadat er relation (fast nu är ju det redan gjort tack vare hans beteende)

Han ska stötta dig, han ska respektera dig, ta hand om dig, lyssna på vad du behöver och blir glad/ledsen av.

Personligen tycker jag det är äcklande att han kallar det "once in a lifetime". Jag tycker att du ska passa på som är ung och snygg att ha once in a lifetime-äventyr med några tjejkompisar utomlands. Som singel.

Kram.

Fan vad bra. Precis så är det. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Elvira) skrev 2017-04-18 09:45:32 följande:

Jag är så glad att jag inte är white trash. Måste säga det rätt ut. 

Antare att det inte är ok om en annan tjej på en fest börjar klä av sig framför era män och dansa naken i hans knä medans han råglor och ger henne pengar efteråt. Antar att ni inte vill att hans kvinnliga kollegor ska dansa naken i hans knä på firmafester. Antar att det inte är ok om era kvinnliga vänner blandar sig i när ni sitter och hånglar och att han börjar kolla på dom istället för att dom klär av sig framför er.

Av någon äcklig anledning tycker ni dock detta är ok om det är på en strippklubb. Strippor är lika mycket människor som andra kvinnor. Detta är otrohet och ts är inte ett dugg konstiga men era svar äcklar mig. Gör som ni vill men kom inte och säg att det är normalt. 

Det är klart som fan att TS har rätt att sätta sina gränser. Säg nej till strippklubb och dumpa honom, sluta krypa för allt trash i tråden som påstår att du är tvungen att acceptera det.

WOOOORD *highfive*
Svar på tråden Pojkvän vill gå på strippklubb