Pojkvän vill gå på strippklubb
Jag hade reagerat precis likadant, tagit illa vid mig, blivit sårad och fly förbannad.
Jag hade sagt vad jag ansåg, och försökt att inte säga något riktigt dumt som man inte kan ta tillbaka.
Troligen "Va? Vill du verkligen det? Är det något du skulle tycka om? Varför?"
Och så skulle han få förklara sig. Han lägger kanske inte alls samma värderingar i det som jag.
Jag hade sagt att jag absolut inte skulle vilja att han går, men kan ju inte hindra honom. Känner han att han med gott samvete kan såra mig så pass mycket, så får det väl stå för honom, men han har inte min "välsignelse", men jag är tacksam att han tar upp det i stället för att bara gå utan att säga något.
Förklarat att jag inte gillar tanken på att han ska sitta och betala för att se på andra tjejer som dansar och försöker kåta upp korkade män som har svårt att få till det hemma, för det är så jag ser det. Och om han insisterar på att gå, så skulle jag förklara att jag skulle behöva avdramatisera det hela och faktiskt följa med, och dansa lite själv i så fall, om det nu inte är så farligt. Jag är rätt bra på att dansa, och om jag vill bli av med mina fördomar så kanske det vore ett bra botemedel...
Jag är ganska säker på att vi aldrig skulle ha denna diskussionen, men det är vad jag skulle föreslå.