• KiwiArtist

Pojkvän vill gå på strippklubb

Hej! Detta är första gången jag skriver i detta forum, behöver hjälp med att förstå detta eftersom detta låter så bisarrt för mig....

I Maj så skall jag och min pojkvän + en tjej och kill - kompis åka till Tyskland på ett event.

Eftersom det är lagligt med strippklubbar i Tyskland så tycker min BF att han och killkompisen, som varit singel ett par månader borde få gå på strippklubb.

Han har sagt till mig att han vill inte gå på strippklubb för sin egen skull, utan det är för att den här killkompisen varit singel ett tag, plus att han tycker att det är en once in a life time opportunity, fair enough, men det hade varit en helt annan sak om han inte hade haft mig?

Man går ju för fan inte på strippklubb för att umgås?

Jag svarade lite drygt och spydigt att han inte behövde va ihop med mig om detta nu var så viktigt för honom eftersom jag tog väldigt illa vid mig av detta, vilket gjorde honom arg och det hela utvecklades till ett enda stort tjafs.

Till slut så säger han att det bara var på skämt och att han och kompisen såklart aldrig tänkt gå på strippklubb, men jag köper det inte. Då hade han väl inte spenderat nästan en timme på att argumentera varför dem borde få gå?

Varför ska han ha rätt att gå på strippklubb när jag inte känner samma begär/behov av att gå på manlig strippklubb.

Gå på strippklubb var inte det första som dök upp i mitt huvud för denna resa, hade han sagt något om detta innan så hade jag nog struntat i att följa med...

Personligen så blev jag jävligt besviken av det hela och det känns så omoget...
    En del fantasier kanske kan förbli fantasier? 

Vad tycker ni? Är jag för känslig och gammaldags?

jag tycker bara att det ska finnas respekt i ett förhållande och att man inte bara tar saker för givet....

Less
  • Svar på tråden Pojkvän vill gå på strippklubb
  • Anonym (--)

Du kanske inte vet: men det finns gott om strippklubbar även i Sverige.

Sen är det ju upp till dig själv att visa var du står i eran diskussion. Jag hade inte tolererat att min partner hade gått på strippklubb, nog NONO!! Handling och konsekvenser hade inte ens tagit en andra funderare ifråga.

• Tecum

Ja du är alldeles för känslig och grälsjuk! Om du inte vill att din kille ska gå på strippklubb så säger du det tydligt och klart - men utan att tramsa om att lämna. Ingen relation blir bättre av att hota med skilsmässa i tid och otid så fort man inte får som man vill. Om du är tydlig och kan motivera din åsikt så avstår han antagligen. Om inte, då får du bedöma om hans övriga goda egenskaper överväger att han inte alltid dansar efter din pipa... 

• Anonym (grattis)

Va inte så svartsjuk. Låt dom få ha kul!

D ända du kunde ha sagt, se men inte röra!

Inte så att han skulle gå köpa sig en h*ra. Då hade han isåfall aldrig ens nämnt strippklubben för dig. O han kan visst ha skämtat ändå ..bara för att se din reaktion, precis som tjejer ofta gör också o sen kan starta världens grej om ingenting för att sen verka som det absolit viktigaste saken på hela jorden. Om det var ett skämt så gjorde du både bort dig och failade grovt. Om det inte var ett skämt så kunde du ha haft sympatier för killen som är singel. Klart han inte vill gå själv. Kunde ha sagt för den här gången! Aldrig igen. Så var det ur världen dagen efter. För att ni sitta som ni gör där du bestämmer vad han får och inte får titta på.

Antingen är du svartsjuk eller så litar du inte på din kille. Oavsett vad så e du en riktig tråkig tjej. Hoppas du är lika ärlig inför ett ev tjejmöte med strippor eller dildo visning.

Säkerligen kommer du säga ja du du nog anser dig vara perfekt. Men utöver det så är det nog ca 2% av alla tjejer som skulle berätta något sådant. Dom hade gåt dit o haft en skitrolig kväll m.m. o aldrig nämnt det.

Din kille tog iallafall upp det med dig vilket visar att han ville vara ärlig emot dig. Vilket han nu känner att han aldrig skulle ha varit.

• Anonym (R)

Ni kan väl gå alla fyra.

• Anonym (A)

Jag hade reagerat precis likadant, tagit illa vid mig, blivit sårad och fly förbannad.
    Jag hade sagt vad jag ansåg, och försökt att inte säga något riktigt dumt som man inte kan ta tillbaka. 
    Troligen "Va? Vill du verkligen det? Är det något du skulle tycka om? Varför?"
    Och så skulle han få förklara sig. Han lägger kanske inte alls samma värderingar i det som jag.
    Jag hade sagt att jag absolut inte skulle vilja att han går, men kan ju inte hindra honom. Känner han att han med gott samvete kan såra mig så pass mycket, så får det väl stå för honom, men han har inte min "välsignelse", men jag är tacksam att han tar upp det i stället för att bara gå utan att säga något.
    Förklarat att jag inte gillar tanken på att han ska sitta och betala för att se på andra tjejer som dansar och försöker kåta upp korkade män som har svårt att få till det hemma, för det är så jag ser det. Och om han insisterar på att gå, så skulle jag förklara att jag skulle behöva avdramatisera det hela och faktiskt följa med, och dansa lite själv i så fall, om det nu inte är så farligt. Jag är rätt bra på att dansa, och om jag vill bli av med mina fördomar så kanske det vore ett bra botemedel...

Jag är ganska säker på att vi aldrig skulle ha denna diskussionen, men det är vad jag skulle föreslå.

• Anonym (Jaha)

Ännu en "JAG." där ts bestämmer över andras behov. Bara för att du inte har behovet så kanske din pojkvän har det behovet. Ni är väl inte samma person med samma behov eller hur? För att han har rätt att bestämma över sig själv. Han har väl inte ens bjudit med dig så vad har det med ditt behov att göra? Han var ärlig med dig.

• Anonym (Stina)

Jag hade ärligt talat inte brytt mig. Sambon ska på weekend i sommar med sin firma - jag förutsätter att det kommer vara något besök på strippklubb. Som någon annan sa, det är ju inte som att han köper en hora.

Låt dom ha lite kul.

• Stårschan

Nej, det verkar olägligt och respektlöst när du är med. Det är INTE en once-in-a-lifetime-grej. Ska de nödvändigt på strippklubb kan de göra det någon gång i framtiden när de reser ensamma eller i annat sällskap. Jag känner inga killar som ens skulle ha kommit på tanken.

• Anonym (Elvira)

Hahahahaha, jag hade aldrig blivit ihop med en sån kille men JAAA DUMPA! Att han ens blir arg för att du inte vill det och att han inte tar hänsyn till dina känslor osv, vad fan, du förtjänar SÅ mycket bättre.

Sen skriver du något jag vill att ALLA kvinnor ska ta till sig; VÅRA KÄNSLOR ÄR INTE LÖJLIGA, BRY ER INTE OM VAD NÅN ANNAN STÄMPLAR SOM OK/INTE OK, GAMMALDAGS, MODERNT, KONST osv. Det är DIG han är tillsammans med och DU sätter ramarna för vad DU accepterar i ett förhållande. Det är DINA känslor han ska ta hänsyn till om han vill va med dig, inte Berit eller Jenny som kanske hade tyckt det varit ok.

Du behöver absolut inte vara nån annan än dig själv. Även om du får tusen svar i tråden från folk som skriver "Guuud, vad du överreagerar, MIN kille går minsann alltid på strippklubb, guuud vad du är osäker och svartsjuuuk, JAG går minsann på strippklubb och min tjej vet att lita på mig ändå" så har dom isåfall missuppfattat alltihop.

Du behöver inte vara som dom eller be om ursäkt för dina känslor.

I en relation är man 2 som var för sig sätter sina gränser. Detta är över din gräns och jag måste säga att det säger otroligt mycket (negativt) om hur han tjafsar och bråkar efter att du inte gått med på något som skulle gjort dig ledsen, arg och på många sätt skadat er relation (fast nu är ju det redan gjort tack vare hans beteende)

Han ska stötta dig, han ska respektera dig, ta hand om dig, lyssna på vad du behöver och blir glad/ledsen av.

Personligen tycker jag det är äcklande att han kallar det "once in a lifetime". Jag tycker att du ska passa på som är ung och snygg att ha once in a lifetime-äventyr med några tjejkompisar utomlands. Som singel.

Kram.

• Anonym (A)
    Anonym (Elvira) skrev 2017-04-13 15:28:56 följande:

Hahahahaha, jag hade aldrig blivit ihop med en sån kille men JAAA DUMPA! Att han ens blir arg för att du inte vill det och att han inte tar hänsyn till dina känslor osv, vad fan, du förtjänar SÅ mycket bättre.

Sen skriver du något jag vill att ALLA kvinnor ska ta till sig; VÅRA KÄNSLOR ÄR INTE LÖJLIGA, BRY ER INTE OM VAD NÅN ANNAN STÄMPLAR SOM OK/INTE OK, GAMMALDAGS, MODERNT, KONST osv. Det är DIG han är tillsammans med och DU sätter ramarna för vad DU accepterar i ett förhållande. Det är DINA känslor han ska ta hänsyn till om han vill va med dig, inte Berit eller Jenny som kanske hade tyckt det varit ok.

Du behöver absolut inte vara nån annan än dig själv. Även om du får tusen svar i tråden från folk som skriver "Guuud, vad du överreagerar, MIN kille går minsann alltid på strippklubb, guuud vad du är osäker och svartsjuuuk, JAG går minsann på strippklubb och min tjej vet att lita på mig ändå" så har dom isåfall missuppfattat alltihop.

Du behöver inte vara som dom eller be om ursäkt för dina känslor.

I en relation är man 2 som var för sig sätter sina gränser. Detta är över din gräns och jag måste säga att det säger otroligt mycket (negativt) om hur han tjafsar och bråkar efter att du inte gått med på något som skulle gjort dig ledsen, arg och på många sätt skadat er relation (fast nu är ju det redan gjort tack vare hans beteende)

Han ska stötta dig, han ska respektera dig, ta hand om dig, lyssna på vad du behöver och blir glad/ledsen av.

Personligen tycker jag det är äcklande att han kallar det "once in a lifetime". Jag tycker att du ska passa på som är ung och snygg att ha once in a lifetime-äventyr med några tjejkompisar utomlands. Som singel.

Kram.

Fan vad bra. Precis så är det. 
Svar på tråden Pojkvän vill gå på strippklubb