Pojkvän vill gå på strippklubb
Främsta anledningen till att jag läser såna här trådar är för att uppskatta min fru ännu mer.
TS verkar ganska sund när man läser hennes inlägg, trots det tröttsamma "jag-har-blivit-bedragen-förr-och-litar-inte-på-någon-längre"-argumentet. Alla har blivit brända någon gång, släpp det och gå vidare.
Nej, det är alla andra fruntimmer i den här tråden som tycker det är helt åt helvete att man (som man) vill gå på strippklubb med några kompisar. Det är fan inte värre än när man låg på stranden på 90-talet. Vad är det som är så skevt i att gå och se exotisk dans? Min fru har inga problem med att jag går på strippklubb när vi sticker iväg ett grabbgäng på en långweekend. Kanske för att jag är helt öppen med det och att hon litar på mig.
Och Elvira; vad fan? Rimligen är det något fundamentalt fel i skallen på dig som å ena sidan säger att hon inte ska lyssna på någon annan, men å andra sidan ger henne rådet att dumpa honom (i versaler dessutom). Hyckleri på hög nivå.
Ett råd till dig Elvira, så att du inte förblir ensam resten av livet... Ett förhållande består av tillit, glädje och kompromisser. Faller något av detta bort har man tagit bort en av grundstenarna som ett förhållande vilar på.
TSs´ kille fann glädje i att åka på strippklubb, men tillit saknades och kompromissen att låta honom åka för att sedan kunna göra något som TS själv skulle vilja uteblev också. Om jag varit i TSs´ pojkväns skor hade jag nog sett fram emot att bli dumpad, men du ger rådet till henne. Som att du vet bättre än henne.
Du är en av dem som gör att jag skulle vilja skola om mig till psykiatriker för att - på en professionell nivå - få reda på vad det är som får dig att ge sådana råd baserat på ett inlägg på FL. Jag är genuint intresserad av vad du har fått utstå, eftersom du gissningsvis:
1. Råder alla som har något bättre än du att göra sig av med det.
2. Endast vill ha män/kvinnor som är helt perfekta och aldrig gör något som du känner dig det minsta obekväm med.
Jag tror nog att jag tycker lite synd om dig och dina gelikar.