• Anonym (FörvirradTjej)

Förvirrad angående mitt förhållande, vet inte vad jag vill.

Hej. Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 5 år och jag har känt de senaste ca 6 månaderna att det kanske inte kommer vara vi resten av livet även fast det är vad jag från början alltid trott. Jag vet inte om jag är i en riktigt lång svacka eller om jag faktiskt inte vill vara med honom. Just nu blir jag irriterad på allt han gör, jag är inte attraherad av honom, varje gång han tar på mig rycker jag undan per automatik och jag har börjat tänka väldigt självständigt, att det är "ja" istället för "vi". Sådant som vad jag vill äta till middag och vad jag vill göra i sommar btw (viljet jag såklart vet är fel, men det bara blir så per automatik hela tiden..). 

Jag vet att jag är väldigt självisk och jag försöker vända på allting och försöker att inte rycka på mig och jag försöker ändra inställning till att tycka om allting med honom igen, men jag vet inte vad mer jag kan göra. Jag försöker och försöker men det känns som det bara blir värre för min del och hur jag beteer mig är inte alls rättvist mot honom och nu har det varit såhär i 6 månader. 

Kan svackor vara såhär? Eller vill jag inte vara med honom, är mina känslor borta? Jag vet att jag älskar honom och jag bryr mig om honom, han är en riktigt fin kille, men vad jag än gör så känner jag bara inte att jag vill pussa på han längre (iaf de senaste månaderna). Det är så sjukt jobbigt och jag känner mig bara elak hela tiden medan han vill allt med mig. 

Om det är så att jag inte vill vara med honom längre och borde göra slut så känner jag mig dessutom dum för att han nu är 30 (5 års skillnad mellan oss) och vill ha barn i den här åldern, och då har jag i så fall tagit 5 år av hans liv (vi har inga barn)..Vi tog en paus, men i bara en vecka, då fick jag lite smått känslor tillbaka. Det höll dock i 2 dagar.. 

SÅÅ, ni märker hur förvirrad jag är och jag har noll erfarenhet av sådant här tidigare, därför vill jag gärna vill höra era tankar och erfarenheter! För tankarna går som en berg och dalbana för mig... 

• Svar på tråden Förvirrad angående mitt förhållande, vet inte vad jag vill.
  • Anonym (Dumpa)

Nej det kommer inte bli bättre. Tyvärr har många tjejer den här förmågan att tappa pirret efter 5 år. Skaffa en ny och gör om hela den här resan. Om 5 år kommer samma sak hända igen (fast då har du barn).

Som sagt. Stjäl inte fler år av en bra kille som fortfarande kan träffa någon som han blir lycklig med. Han blir ledsen först men om 2 månader är du glömd.

• Anonym (Hej)

Du är ung och då tänker man såhär. Kom tillbaka när du har gjort slut med din kille och prövat andra killar i några år och insett att gräset inte var grönare på andra sidan. Men då kanske det är försent. Men det där är inget man kan säga till nån utan det måste man lära sig själv den hårda vägen tyvärr. Tro mig jag vet. Lämnade en kille när jag var i din ålder och han var verkligen en väldigt bra kille men fick mina funderingar så som du har fått. Gjorde slut och träffade några killar som inte var speciellt bra för att sen träffa nån som visserligen är bra men inte på den nivån som mitt ex var men min biologiska klocka började ticka och jag var tvungen att hitta nån att nöja mig med. Missförstå mig rätt jag älskar min kille men det går inte en dag utan att jag tänker på mitt ex. Tog upp kontakten med honom efter jag hade träffat några dåliga killar men då var det försent. Han hade gått vidare i livet.

• Tecum

Det är ett vanligt fenomen hos tjejer att de tröttnar på fina killar. Jag tror inte att det är en svacka utan det är kört mellan er. Du säger ju att du försöker men det hjälper inte, du är helt enkelt inte attraherad av honom längre.

• Anonym (Hej)
    Tecum skrev 2017-04-14 20:55:11 följande:

Det är ett vanligt fenomen hos tjejer att de tröttnar på fina killar. Jag tror inte att det är en svacka utan det är kört mellan er. Du säger ju att du försöker men det hjälper inte, du är helt enkelt inte attraherad av honom längre.

Varför slutar man attraheras av fina killar egentligen?
  • Tecum
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-14 20:56:37 följande:
    Varför slutar man attraheras av fina killar egentligen?
    Det är en bra fråga, den bör tjejer svara på.
    Vissa kvinnor har ett sug efter bad boys, något som de varken är medvetna om eller vill erkänna.
  • Anonym (Hej)
    Tecum skrev 2017-04-14 21:05:44 följande:

Vissa kvinnor har ett sug efter bad boys, något som de varken är medvetna om eller vill erkänna.

Är ju tjej själv men undrar ändå.
  • Anonym (www)
    Tecum skrev 2017-04-14 20:55:11 följande:

Det handlar inte om kön. Finns otaliga killar som hamnar i samma läge. 

Man pratar om 5-årskris och 7-årskris, oavsett antalet år låter det som en sån TS. Ni är ganska unga och det är inte så vanligt att man är ihop hela livet med någon man mötte så ung så det är inte alls konstigt om du har dessa tankar.
  • Anonym (www)
    Det är ingen sanning att tjejer vill ha "bad boys", de flesta vill bara ha vanliga schyssta killar. TS har heller inte på något sätt antytt att det skulle vara hennes anledning. Vissa tjejer vill säkerligen ha bad boys men återigen, det betyder inte att det är en sanning eller att det är så i TS fall. Helt logiskt om man inte hittat sitt livs kärlek när man träffar som unga 
  • Anonym (Lotten)

Om ni träffades när du var 20 så tror jag en del av förklaringen ligger där. Det är kanske för tidigt att träffa sin livskamrat då. Man utvecklas fortfarande och kanske inte åt samma håll. Du saknade honom när ni hade uppehåll och därför tror jag inte det är kört för er. Däremot om ni lever väldigt nära varandra och gör mycket ihop så kan det vara bra att ge varandra lite mer utrymme. Så man är ifrån varandra, får längta efter den andra osv. Då märker man om känslorna är borta eller om de ändå finns där. Långa förhållandet går upp och ner och så även attraktionen.

• Anonym (njaa)

Fast tjejer sticker ju ännu fortare från bad guys, om de mot förmodan attraheras av det specifikt. Snitt runt nio månader, ifall de inte känner sig för rädda för att dra eller har blivit gravida.

Det är ungefär vid den tiden som de inser på riktigt att de aldrig kommer att ändras, eller att de inte kan "rädda" dem. Ungefär då också som kontrollerande och destruktiva tendenser brukar bli tydligare och överväga de positiva sidorna
Svar på tråden Förvirrad angående mitt förhållande, vet inte vad jag vill.