Förvirrad angående mitt förhållande, vet inte vad jag vill.
Hej. Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 5 år och jag har känt de senaste ca 6 månaderna att det kanske inte kommer vara vi resten av livet även fast det är vad jag från början alltid trott. Jag vet inte om jag är i en riktigt lång svacka eller om jag faktiskt inte vill vara med honom. Just nu blir jag irriterad på allt han gör, jag är inte attraherad av honom, varje gång han tar på mig rycker jag undan per automatik och jag har börjat tänka väldigt självständigt, att det är "ja" istället för "vi". Sådant som vad jag vill äta till middag och vad jag vill göra i sommar btw (viljet jag såklart vet är fel, men det bara blir så per automatik hela tiden..).
Jag vet att jag är väldigt självisk och jag försöker vända på allting och försöker att inte rycka på mig och jag försöker ändra inställning till att tycka om allting med honom igen, men jag vet inte vad mer jag kan göra. Jag försöker och försöker men det känns som det bara blir värre för min del och hur jag beteer mig är inte alls rättvist mot honom och nu har det varit såhär i 6 månader.
Kan svackor vara såhär? Eller vill jag inte vara med honom, är mina känslor borta? Jag vet att jag älskar honom och jag bryr mig om honom, han är en riktigt fin kille, men vad jag än gör så känner jag bara inte att jag vill pussa på han längre (iaf de senaste månaderna). Det är så sjukt jobbigt och jag känner mig bara elak hela tiden medan han vill allt med mig.
Om det är så att jag inte vill vara med honom längre och borde göra slut så känner jag mig dessutom dum för att han nu är 30 (5 års skillnad mellan oss) och vill ha barn i den här åldern, och då har jag i så fall tagit 5 år av hans liv (vi har inga barn)..Vi tog en paus, men i bara en vecka, då fick jag lite smått känslor tillbaka. Det höll dock i 2 dagar..
SÅÅ, ni märker hur förvirrad jag är och jag har noll erfarenhet av sådant här tidigare, därför vill jag gärna vill höra era tankar och erfarenheter! För tankarna går som en berg och dalbana för mig...