• anniiee12

Öppen för tidigt, inlagd sjukhus

Ja vad säger man? Tänk att jag haft på känn att detta skulle hända. Så som jag tjatat att jag ville ha kontroller av min livmodertapp men ingen tog mig på allvar. Idag åkte jag in för jag fick ut delar av slemproppen samt lite diffus värk. Var öppen 4cm när jag kom in, nu med medicin är jag bara 9mm. Är bara i vecka 22+4.. Är så förtvivlad och arg och ledsen. Men jag får ta timme för timme, dag för dag. Finns det någon med solskenshistorier så dela gärna med er <3

• Svar på tråden Öppen för tidigt, inlagd sjukhus
  • Trippelmamma76

Ja! Efter sprutor och en månads inläggning med i stort sett sängläge hände inget på 6 veckor! Allt bra idag långt senare! Kan skriva mer i PM eller om du ändrar till anonym

Ska hålla tummarna för dig!

• Neprome

Har ingen erfarenhet själv, men vill skänka dig en tanke och ett lycka till.

• anniiee12
    Trippelmamma76 skrev 2017-04-15 07:11:05 följande:

Ja! Efter sprutor och en månads inläggning med i stort sett sängläge hände inget på 6 veckor! Allt bra idag långt senare! Kan skriva mer i PM eller om du ändrar till anonym

Ska hålla tummarna för dig!

Hur ändrar jag till anonym? Vill gärna veta din berättelse!
  • anniiee12
    Neprome skrev 2017-04-15 07:15:29 följande:

Har ingen erfarenhet själv, men vill skänka dig en tanke och ett lycka till.

Tack kära du <3
  • anniiee12

Ingen annan med solskenshistorier? Behöver lite pepp nu när jag ligger här :(

• Suphie

Hej! Jag ligger med inne just nu med 7mm i tapp och har funneling. Har legat här i över 2 veckor redan. Har dom get dig nåt föratt stoppa? Var ligger du?

Efter 2 veckor så har jag lyckas behålla 7mm tapp av vila vila och vila.

Jag är i v 27+0 imorgon.

• anniiee12
    Suphie skrev 2017-04-15 19:36:00 följande:

Hej! Jag ligger med inne just nu med 7mm i tapp och har funneling. Har legat här i över 2 veckor redan. Har dom get dig nåt föratt stoppa? Var ligger du?

Efter 2 veckor så har jag lyckas behålla 7mm tapp av vila vila och vila.

Jag är i v 27+0 imorgon.

Är inlagd i Lund. Får tractocile intravenöst, fick det insatt igår eftermiddag. Så det har ju gjort nytta. Senaste mätning igår var tappen 16mm (har normalt 30mm) samt lite buktande hinna. Ska göra ny undersökning imorgon och eventuellt sätta in akutcerclage. Pendlar mellan hipp och förtvivlan..ena stunden känner jag att detta kommer går bra, nästa får jag panik och tänker på om jag ska hålla i begravning för den lille.

Hur märkte du att du öppnades? Var du öppen mycket?var är du?
  • Suphie

Det finns en grupp för oss som sitter i den här sitsen om du vill vara med. På facebook.

Jag skulle bara dit föratt sjukskriva mig pga foglossning och sammandragningar och passade på att koppla tappen. Tur att vi kollade för jag hade för kort och öppen inifrån redan.... Jag ligger i Linköping men har varit i Lund och dom är väldigt bra där. Medlemmar som är i den där sidan har gjort många cerklage i Lund, hos Dag. Du kanske borde vara med om du har många frågor.

• anniiee12
    Suphie skrev 2017-04-15 20:09:37 följande:

Det finns en grupp för oss som sitter i den här sitsen om du vill vara med. På facebook.

Jag skulle bara dit föratt sjukskriva mig pga foglossning och sammandragningar och passade på att koppla tappen. Tur att vi kollade för jag hade för kort och öppen inifrån redan.... Jag ligger i Linköping men har varit i Lund och dom är väldigt bra där. Medlemmar som är i den där sidan har gjort många cerklage i Lund, hos Dag. Du kanske borde vara med om du har många frågor.

Gärna, vad heter gruppen?
  • Suphie

Hoppas du ser.. Jag kunde tyvärr inte skriva in namnet men du få bild på sidan istället.

• Summerchild

Oj oj ja är rädd för sånt oxå .... vecka 25 nu men tänker på er.... hoppas ni får ett sånt inopererat band runt cervix.... då kan man väl gå å röra sig å sånt där.? Jag har bara lite foglossning..... kram på er

• Nokkis

Hoppas det gått bra för er.

Mina problem började i v 22+ började blöda o konstaterades funneling, förkortad livmoderhals. Sjukskrivning och vila hjälpte lite men livmoderhalsen krympte. Vi kom till vecka 30 då de från rådgivningen skickade mig akut till sjukhuset var jag fick medicin och sängläge. 1 vecka där och 3 veckor hemma. Sonen föddes i v 34+4 och är idag som vilken 3-åring som helst.

Svar på tråden Öppen för tidigt, inlagd sjukhus