• Anonym (Trådaren)

Vad kostar hundförsäkring?

Jag har bestämt mig för att skaffa hund och undrar vad ni som har hund betalar för försäkring i månaden. Har inte bestämt ras än.

• Svar på tråden Vad kostar hundförsäkring?
  • Anonym (Hund)

Det beror på hyr mycket du vill att den ska tänka. Vi har Folksam medel till vår hund. Kommer inte ihåg exakt men ca 2000:- i halvåret.

• IsaNova0816
    IsaNova0816 skrev 2017-04-16 13:03:02 följande:

Jag har Sveaförsäkring & betalar ca 300kr/månad.

Förlåt, Sveland heter det!
  • Bertram

Beror ju helt på ras, vad du ska använda hunden till etc, om du går in på försäkringsbolagens hemsidor kan du kolla där :)

• nenanr1

Jag betalar 260 kr i månaden. Det är en liten blandras.

Då är han försäkrat upp till 5000 kr. Med en självrisk på 1800 kr har jag för mig :)

• Deceree1

Jag har agria och betalar 360. Veterinärkostnader upp till 50 000, rehabilitering och medicin ingår i den försäkringen.

• Jemp

Beror som sagt på ras och nivå men också var du bor. Jag betalar ca 400/mån och hund, agria. 50000 veterinärvård (skulle inte rekommendera mindre) och rätt låg självrisk (1600kanske?).

Du kan prova dig fram på försäkringsbolagens hemsidor.

• Anonym (Folksam)

Vi valde folksams stora till vår cockerpoo kostar ca 300 i mån. Den verkar vara den som täcker mest bl.a. Tandvård som kan bli dyrt på en liten hund. Vi hade Svealand på vår förra vovve och det blev ganska surt när vi behövde gör CT och magnetröntgen, det täcktes nämligen inte.

Har tidigare haft väldigt goda erfarenheter av folksam bl.a. Till hästarna

Men förra vovven var en omplacering och det blev liksom inte av att vi bytte

• Dexter dot com

Beror ju helt på vilket bolag du väljer, vilken ras, hur hög ersättning/självrisk/fast % du väljer, om du vill att rehab/mediciner mm ska ingå.
    Du får helt enkelt jämföra bolagen och vad som ingår i deras försäkringar och var noga för det är en djungel !
    Personligen tycker jag Folksam är ett bra bolag men dom har tex åldersavdrag när hunden blir äldre men dom är ändå så pass billiga jämfört med tex Agria så jag har en rejäl buffert nu när min hund börjar bli gammal. Tänk också på att tandsaneringar/tandlossning inte täcks av något bolag och det kostar ofta stora summor om hunden får problem.

• Dexter dot com
    Anonym (Folksam) skrev 2017-04-17 02:20:38 följande:

Vi valde folksams stora till vår cockerpoo kostar ca 300 i mån. Den verkar vara den som täcker mest bl.a. Tandvård som kan bli dyrt på en liten hund. Vi hade Svealand på vår förra vovve och det blev ganska surt när vi behövde gör CT och magnetröntgen, det täcktes nämligen inte.

Har tidigare haft väldigt goda erfarenheter av folksam bl.a. Till hästarna

Men förra vovven var en omplacering och det blev liksom inte av att vi bytte

Blir lite nyfiken nu....menar du att Folksam täcker tandstenssanering/ tandlossning mm?
  • Anonym (Folksam)
    Dexter dot com skrev 2017-04-17 07:27:11 följande:

Blir lite nyfiken nu....menar du att Folksam täcker tandstenssanering/ tandlossning mm?

Täckte i alla fall när vi fick dra ut fyra valptänder som vägra lossna men nu när jag var inne o läste så står det täcker bett korrigering i medicinskt syfte, så nog inte tandsten och sånt.
Svar på tråden Vad kostar hundförsäkring?