• Anonym (M)

Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?

Även om man försöker hålla sig i form så kommer man ju inte ifrån att åldern ger en vissa skavanker. Jag är normalsmal och om jag skulle se något fint med min kropp så är det att jag har timglasfigur med smal midja. Jag har en klassiskt kvinnlig kropp med runda höfter, nätta fötter och händer och ljus jämn hy.

Däremot har brösten flyttat ned ett steg (jag har C-kupa) och är inte lika fasta som förr och jag har en liten putmage som inte verkar ge med sig. Det syns inte när jag har kläder men utan syns den fast inte om jag ligger ner.  

Det här gör att jag tvekar inför att träffa någon och ha sex. Jag ser par i min ålder (40+) och kan inte tänka mig att alla har modellkroppar under kläderna.  Själv bryr jag mig inte alls om en man har lite mage eller inte är supergymad.  

Så hur viktigt är det för er som gillar jämnåriga kvinnor? Förväntar ni er en snygg kropp eller inser ni att åldern påverkar och bryr er inte om det?
    Du man i medelåldern som har en jämnårig sambo/fru, hur ser du på hennes kropp?

• Svar på tråden Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?
  • Leostar
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 07:58:53 följande:

Du låter jättefin.

Min fru har fått 2 barn och är 40 plus. Slank och fin midja, kurvor och rund rumpa. Men visst, i vissa lägen har hon lite fett på magen. Syns inte när hon står/ligger sträckt. Brösten är lite mindre men fortfarande fina. Tycker hon är enormt sexig och tänder på henne.

Det låter precis som min fru... och jag går igång som bara den på henne.

TS, oroa dig inte, superkropp på en 40plussare hör inte till det normala, alla har vi skavanker.

När det kommer till skönhet så tänker jag ofta på Shallow Hal (film med Jack Black och Gwyneth Paltrow)... fast inte riktigt hela skalan ut, jag har fortfarande svårt för när folk helt släppt allt och blir mycket feta/stora.
  • Haskel

Jag säger som Lars Ekborg sa:

"Käringar över 40 blir ju fula. Det enda man kan göra med dem, är att vända uppochned på dem, och använda dem som sparbössa".

Nej ärligt talat är min åsikt den motsatta. Det är efter 40 som kvinnor blir som vackrast. Jag gillar de små skavankerna, som något positivt och vackert.
    Kvinnors största farhåga, gillar jag nästan mest...alltså en liten plufsig mage. Alla små skavanker påtalar mognad ur en positiv bemärkelse.

• Hmm666

Du är ju jättefin ??

Jag hade gärna gått på date med dig.

• Anonym (styrbjörn)

Jag är 40+ och ser absolut kvinnors utseenden. Både yngre och äldre. Jag tycker att det ska synas att man har levt. Jag tycker alltså inte att det är snyggt med uppenbart färgat hår, botox och "skönhets"operationer. Min fru är jämnårig med mig. När hon var 21 och vi gifte oss tyckte jag att hon var så vacker med sin slanka figur, långa hår, hennes rosiga kinder osv. Jag tyckte att hon var så vacker när hon var 30 och hade fött och ammat några barn, hon hade fått andra former och utstrålade styrka, men inte samma sprittade levnadsglädje osv.Nu är hon 46 och jag tycker att hon är så vacker för att hon ser bullig och moderlig ut, hon har skrattrynkor över hela kroppen, hon bär spår av graviditeter och amning, hon har gråa strimmor i håret osv. Jag tycker att min moster som är i 70-års åldern är en vacker kvinna också. Hon har vitt hår, ser ut att ha levt och ser så varm och trygg ut.

• Anonym (M)
    Anonym (styrbjörn) skrev 2017-04-17 17:44:59 följande:

Jag är 40+ och ser absolut kvinnors utseenden. Både yngre och äldre. Jag tycker att det ska synas att man har levt. Jag tycker alltså inte att det är snyggt med uppenbart färgat hår, botox och "skönhets"operationer. Min fru är jämnårig med mig. När hon var 21 och vi gifte oss tyckte jag att hon var så vacker med sin slanka figur, långa hår, hennes rosiga kinder osv. Jag tyckte att hon var så vacker när hon var 30 och hade fött och ammat några barn, hon hade fått andra former och utstrålade styrka, men inte samma sprittade levnadsglädje osv.Nu är hon 46 och jag tycker att hon är så vacker för att hon ser bullig och moderlig ut, hon har skrattrynkor över hela kroppen, hon bär spår av graviditeter och amning, hon har gråa strimmor i håret osv. Jag tycker att min moster som är i 70-års åldern är en vacker kvinna också. Hon har vitt hår, ser ut att ha levt och ser så varm och trygg ut.

Otroligt fint skrivet, jag blev lite rörd faktiskt. Jag antar att det är så riktig kärlek fungerar. Glad
    Jag ser kvinnor som du, (även om jag inte tänder på dem Skrattande). Jag tycker att de är fina som de är. Jag granskar inte andra som jag gör med mig själv. I mitt fall är det förstås delvis en självförtroendefråga som jag måste jobba med. Ingen träning eller bantning kommer att avhjälpa det.

Sedan hittar jag nog mest på ursäkter för att inte ge mig ut i dejtingdjungeln. Ibland känns det tryggare att vara ensam men det är så trist i längden.  
  • Anonym (M)
    Anonym (kvinna) skrev 2017-04-17 16:48:56 följande:

Kan säga TS att din mage är mycket finare än min! (jag är 47). Tycker inte alls du ska bryr dig eller oroa dig, männen kommer inte bry sig de heller om ni klickar. 
    Det är ju inte mage som avgör.

När jag dejtade var det över huvud taget ingen av de män jag dejtade som verkade ha något emot min mage (jag kan gott gå ner 5-8 kg). Träffade min sambo via nätet och vi har varit ihop drygt 3 år nu. Han älskar min kropp. 

Härligt! Glad Vad kul att ni hittade rätt.
    Jag vet ju att det är som du skriver. Jag nätdejtade för flera år sedan och hade komplex redan då men ingen man hade problem med mitt utseende, tvärtom. 
    Jag har nog varit ensam för länge. Jag måste komma över den där vallen och våga lite mer. Man dör ju inte av att bli ratad om det nu skulle vara så.
  • PeterGB3G
    Anonym (M) skrev 2017-04-17 19:30:09 följande:

Otroligt fint skrivet, jag blev lite rörd faktiskt. Jag antar att det är så riktig kärlek fungerar. 

Jag ser kvinnor som du, (även om jag inte tänder på dem ). Jag tycker att de är fina som de är. Jag granskar inte andra som jag gör med mig själv. I mitt fall är det förstås delvis en självförtroendefråga som jag måste jobba med. Ingen träning eller bantning kommer att avhjälpa det.

Sedan hittar jag nog mest på ursäkter för att inte ge mig ut i dejtingdjungeln. Ibland känns det tryggare att vara ensam men det är så trist i längden.  

Ens egen fru har ju lite fördel. Man tenderar att se henne som hon ser ut idag och en blandning av hur man minns henne som ung. Om jag i teorin skulle träffa henne för första gången nu som hon ser ut, gissar jag på att jag skulle få ett annat intryck.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (mamman)
    Anonym (M) skrev 2017-04-17 13:45:25 följande:

Tack för alla svar! 
    (Tråden riktade sig som jag skrev till män som gillar jämnåriga kvinnor. Att det finns män som inte gör det vet jag men vi kommer ju aldrig att mötas ändå så det är ett icke-problem.) 
    Jag förstår rent intellektuellt att det borde vara som de flesta av er skriver. De här bilderna la jag upp i en annan tråd och tänker att det borde vara en normal kropp för en kvinna i min ålder. Magen är lite mindre nu, jag tog bilderna för någon månad sedan men jag vill helst att den blir mycket plattare, (jag äter sunt och tränar fast det går långsamt).
    Jag vet att jag är mullig, (jag har dock gått ner mer nu sedan bilden togs), men det är ok för min del, bara det sitter på rätt plats, vilket det inte gör nu. Jag har precis fått ett nytt träningsprogram som förhoppningsvis kommer att funka.  
    Jag vet inte varför det här har blivit en sådan hang up för mig. Jag är inte alls ytlig i övrigt eller utseendefixerad när det gäller män, jag har inga direkta utseendekrav utan går mycket mer på personlighet, men just nu är min osäkerhet ett hinder. 

Men det där är väl en jättefin kropp? Många är inte så där fina ens i tonåringen, mina bröst hängde t ex ganska rejält redan som 20-åring. Jag rekommenderar att du går på badhuset ibland och ser dig omkring på vanliga kroppar så förstår du att variationen är stor och de flesta kan hitta en partner att ha sex med även om de inte är perfekta.

Jag tror att det där är en hangup för dig kanske för att du har haft en snygg kropp och varit nöjd med den själv tidigare, och har börjat se ålderstecken. När man har haft stora komplex och kommit över dem ser man istället saken från andra sidan och är istället mycket nöjd med sin kropp trots svårare skönhetsfläckar. Skrattande

De flesta män i din ålder kommer inte att ha några synpunkter på din mage heller. Den är tillräckligt platt.
  • Anders 386

Utseendet har förstås stor betydelse även för äldre män. Men inte riktigt på det sätt som TS syftar på. En kvinna kan vara sexuellt attraktiv utan att för den skull uppfylla medias bild av den perfekta kroppen. Det är faktiskt svårt att sätta fingret på, det har så mycket med personlighet och utstrålning att göra. Det går inte alls att ange några mått för hur en kvinna ska vara för att väcka intresse. Vissa ganska kraftiga kvinnor kan tända mig, och vissa smala kan också väcka intresse. Det är svårt att sätta fingret på vad som är sexigt egentligen. 
    Riktigt tjocka kvinnor tänder inte mig. Men om det putar lite här och där har verkligen ingen betydelse. Men en stor fördel i sammanhanget är att är att kvinnan utstrålar en vilja att göra sig vacker. Det signalerar att hon också tycker om att män visar intresse. Och då blir man intresserad..  Glad

• PeterGB3G
    Anders 386 skrev 2017-04-18 08:54:18 följande:

Utseendet har förstås stor betydelse även för äldre män. Men inte riktigt på det sätt som TS syftar på. En kvinna kan vara sexuellt attraktiv utan att för den skull uppfylla medias bild av den perfekta kroppen. Det är faktiskt svårt att sätta fingret på, det har så mycket med personlighet och utstrålning att göra. Det går inte alls att ange några mått för hur en kvinna ska vara för att väcka intresse. Vissa ganska kraftiga kvinnor kan tända mig, och vissa smala kan också väcka intresse. Det är svårt att sätta fingret på vad som är sexigt egentligen. 
    Riktigt tjocka kvinnor tänder inte mig. Men om det putar lite här och där har verkligen ingen betydelse. Men en stor fördel i sammanhanget är att är att kvinnan utstrålar en vilja att göra sig vacker. Det signalerar att hon också tycker om att män visar intresse. Och då blir man intresserad..  Glad

Väl skrivet. TS är absolut tillräckligt fin i kroppen. Kan hon bara vara glad, nöjd, känna sig lite sexig, ge ifrån sig en spännande vibb så kommer mannen på nästa date tända stenhårt på hennes kropp också.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?