• Anonym (M)

Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?

Även om man försöker hålla sig i form så kommer man ju inte ifrån att åldern ger en vissa skavanker. Jag är normalsmal och om jag skulle se något fint med min kropp så är det att jag har timglasfigur med smal midja. Jag har en klassiskt kvinnlig kropp med runda höfter, nätta fötter och händer och ljus jämn hy.

Däremot har brösten flyttat ned ett steg (jag har C-kupa) och är inte lika fasta som förr och jag har en liten putmage som inte verkar ge med sig. Det syns inte när jag har kläder men utan syns den fast inte om jag ligger ner.  

Det här gör att jag tvekar inför att träffa någon och ha sex. Jag ser par i min ålder (40+) och kan inte tänka mig att alla har modellkroppar under kläderna.  Själv bryr jag mig inte alls om en man har lite mage eller inte är supergymad.  

Så hur viktigt är det för er som gillar jämnåriga kvinnor? Förväntar ni er en snygg kropp eller inser ni att åldern påverkar och bryr er inte om det?
    Du man i medelåldern som har en jämnårig sambo/fru, hur ser du på hennes kropp?

• Svar på tråden Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?
  • 50killen

Klart åren har påverkat. Gör inget alls att dom flyttat söderut en våning. Samma med maggen. No problemo. Bra att hålla sej i form så du orkar mer ........... Dejta på du

• Anonym (mmm)

Jag förväntar mig ju ingen 20-års kropp, däremot en snygg kropp för hennes ålder!

• Anonym (Äldre?_fnys!)

Även om det bär mig emot så är jag väl "äldre man". Jag är strax över 50, min tjej strax under.
    För mig är det viktigt att hon trivs någotsånär med sin kropp. Mycket viktigare än några extrakilon. Alltså en blandning av fysik och mental inställning.
    När hon är nöjd med sin kropp så får vi båda njuta mycket av den.

• PeterGB3G
    Anonym (M) skrev 2017-04-17 01:02:40 följande:

Du man i medelåldern som har en jämnårig sambo/fru, hur ser du på hennes kropp?

Du låter jättefin.

Min fru har fått 2 barn och är 40 plus. Slank och fin midja, kurvor och rund rumpa. Men visst, i vissa lägen har hon lite fett på magen. Syns inte när hon står/ligger sträckt. Brösten är lite mindre men fortfarande fina. Tycker hon är enormt sexig och tänder på henne.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Åsikt)

Jag (närmar mig 50) gillar när människor ser ut som sin ålder och vilar gärna ögonen på en kvinna med det utseende du beskriver. För egen del har jag betydligt svårare att se fägring hos de stackare som lägger en massa timmar på att bränna bort fett och platta till sina kroppar - säkert nyttigt för dem, men inget som attraherar mig.

Sen uppfattar jag det som att du är singel - då kommer du ju "locka" med vad du är idag, och behöver ju inte försvara något överhuvudtaget... den som kommer så långt att hen kan "syna dig" är nog väldigt på det klara med vad som väntar under din rustning.

• Anonym (Annan åsikt)

Inte alls egentligen.

Sanningen är att jämnåriga kvinnor intresserar mig inte sexuellt. Jag är bara intresserad av mycket yngre kvinnor rent sexuellt.

Att äldre kvinnor är gymtrimmade hjälper dem inte riktigt heller, det finns något med en ung kvinno som helt enkelt tänder allt mycket mer naturligt.

• Hmm666

Jag har aldrig brytt mig faktiskt. Det viktigaste är att du trivs.

Alla tjejer är snygga tycker jag och har alltid tyckt. Spelar ingen roll om du är smal, medel lr tjock ., stora bröst små bröt ,, stor rumpa liten rumpa.

• Anonym (M)

Tack för alla svar! 
    (Tråden riktade sig som jag skrev till män som gillar jämnåriga kvinnor. Att det finns män som inte gör det vet jag men vi kommer ju aldrig att mötas ändå så det är ett icke-problem.) 
    Jag förstår rent intellektuellt att det borde vara som de flesta av er skriver. De här bilderna la jag upp i en annan tråd och tänker att det borde vara en normal kropp för en kvinna i min ålder. Magen är lite mindre nu, jag tog bilderna för någon månad sedan men jag vill helst att den blir mycket plattare, (jag äter sunt och tränar fast det går långsamt).
    Jag vet att jag är mullig, (jag har dock gått ner mer nu sedan bilden togs), men det är ok för min del, bara det sitter på rätt plats, vilket det inte gör nu. Jag har precis fått ett nytt träningsprogram som förhoppningsvis kommer att funka.  
    Jag vet inte varför det här har blivit en sådan hang up för mig. Jag är inte alls ytlig i övrigt eller utseendefixerad när det gäller män, jag har inga direkta utseendekrav utan går mycket mer på personlighet, men just nu är min osäkerhet ett hinder. 

• PeterGB3G
    Anonym (M) skrev 2017-04-17 13:45:25 följande:

Tack för alla svar! 
    (Tråden riktade sig som jag skrev till män som gillar jämnåriga kvinnor. Att det finns män som inte gör det vet jag men vi kommer ju aldrig att mötas ändå så det är ett icke-problem.) 
    Jag förstår rent intellektuellt att det borde vara som de flesta av er skriver. De här bilderna la jag upp i en annan tråd och tänker att det borde vara en normal kropp för en kvinna i min ålder. Magen är lite mindre nu, jag tog bilderna för någon månad sedan men jag vill helst att den blir mycket plattare, (jag äter sunt och tränar fast det går långsamt).
    Jag vet att jag är mullig, (jag har dock gått ner mer nu sedan bilden togs), men det är ok för min del, bara det sitter på rätt plats, vilket det inte gör nu. Jag har precis fått ett nytt träningsprogram som förhoppningsvis kommer att funka.  
    Jag vet inte varför det här har blivit en sådan hang up för mig. Jag är inte alls ytlig i övrigt eller utseendefixerad när det gäller män, jag har inga direkta utseendekrav utan går mycket mer på personlighet, men just nu är min osäkerhet ett hinder. 

Fin kropp. Riktigt snygg och sexig. Orkar du så jobba lite för att platta till magen lite.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (M)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 13:58:29 följande:
    Fin kropp. Riktigt snygg och sexig. Orkar du så jobba lite för att platta till magen lite.
    Tack!
    Jag vet, magen är mitt största komplex just nu. Jag har som jag skrev gått ner mer sedan den bilden men magen är det svåraste, trots att jag äter mycket sunt och genomtänkt utifrån mina mål. Det är som bekant svårt att punktträna bort magen men jag har bra muskler under putmagen så det är bara att kämpa på.    
Svar på tråden Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?