Inlägg från: Anonym (Tjockis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjockis)

Förklaring till övervikt?

Jag som själv bär på en ordentlig övervikt brukar uppskatta att titta på biggest loser, eftersom jag inbillar mig att det inspirerar mig att ta tag i mitt problem.

Det som slår mig är att de flesta har en förklaring till varför det gick som det gick för dem. Frånvarande föräldrar, övergrepp, mobbing etc och att maten var en flykt från detta.

Är det något som man normalt funderar över? Jag kan inte peka ut orsaken till varför jag blivit fet, mer än att jag har dålig karaktär och är lat.
    Hur ser det ut för er andra?
  • Svar på tråden Förklaring till övervikt?
  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (ähh trams ;)) skrev 2017-04-17 22:32:08 följande:

Jag är inte överviktig längre men är igen sport kille heller för den delen. Hade det väldigt tufft med min pappa som jag slutligen bröt med, i 14/15 års åldern och tröst åt då har jag förstått nu.. var tjock då. Men alltså jag tror inte på dom förklarigarna det finns folk som gått igenom bra mycket mer andra och kan hantera maten. Snarare karaktärsfråga enligt mig. :)

Det är lite så jag också känner, men jag har iofs bara mig själv som referens till den åsikten.
  • Anonym (Tjockis)

Jo, att det finns de som har förklaringar och vet när det blev som det blev har jag ju som sagt noterat. Det jag ville veta var snarare hur pass vanligt det är.

Jag pratar inte om varken min eller andras övervikt med någon, därför vet jag inget utanför mina referensramar.

Svar på tråden Förklaring till övervikt?