Inlägg från: Anonym (va??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (va??)

Vars ska min katt sova på natten??

I och med att ni stoppar in katten i bur finns inte tillgång till lådan om katten behöver. Eller mat/vatten. Och varför stänga dörrarna? Låt katten gå dit den vill! Katter är inte som hundar. Dessutom är katten sju år och att plötsligt få nya rutiner är inte okey nånstans. Stänga in katten i garderoben?

Det ni sysslar med kan jag jämställa med djurmisshandel. Och låt dörrarna stå öppna! Katter är inga sjusovare som hundar kan vara. De gillar att vandra omkring och ha lite koll och få sova varthelst de vill.

Annars föreslår jag att du faktiskt går upp klockan 6 på morgonen och släpper ut katten. Nånstans måste din bekvämlighet stryka på foten. Eller ge bort katten om den är så jävla störande!

• Anonym (va??)
    Anonym (Kit kat) skrev 2017-04-18 12:52:21 följande:
    Jag är bara här på lov och helger och då går jag upp sent. Min familj går upp tidigt när de ska jobba och runt 9 när de inte jobbar.
    Eftersom det är DU som är på besök så får DU anpassa dig! Låt katten gå fritt i huset. Så enkelt är det faktiskt.
  • Anonym (va??)
    Anonym (Kit kat) skrev 2017-04-18 12:58:57 följande:
    Har du lässvårigheter?

JAG FÅR INTE LÅTA KATTEN GÅ FRITT I HUSET FÖR DEN VÄCKER MIN PAPPA DÅ!!!!!!!!
    Hur gör katten när du INTE är hemma?
  • Anonym (va??)
    Kuddebarn skrev 2017-04-18 13:00:56 följande:
    Men ts har ju skrivit flera gånger att hon inte får ha den fritt i huset. Det är ju pappan som bestämmer. Om han blir väckt av katten så är det bästa att den sover i garderoben och när den vaknar vid 6 tiden så går någon upp, ger den mat och släpper ut den.
    Men... är katten också på besök? Bor den hos TS normalt eller hos pappan? Som jag förstått så bor den hos pappan enligt TSs första inlägg?
  • Anonym (va??)
    Anonym (Kit kat) skrev 2017-04-18 13:04:57 följande:
    Den bor hos min pappa.
    Men varför inte låta katten göra som den brukar göra när du INTE är där? Vad gör pappa då med katten? Går upp och släpper ut eller vad? Och hur kommer det sig att det är DU som bekymrar dig om din pappa har hittat en lösning som förhoppningsvis funkar när du INTE är hemma på lov?

Ärligt talat förstår jag inte problemet. Hur gör pappa när du inte är hemma?
  • Anonym (va??)
    Anonym (Kit kat) skrev 2017-04-18 13:09:14 följande:
    Men det är ju samma sak när jag inte är här? Den sover i garderoben och släpps ut när den vill ut. Det är ju så vi gör när jag är här också! Och jag kommer fortsätta göra så men jag ville se om det fanns nån annan lösning!
    Lösningen är att när katten vaknar så släpper du ut den. Omgående. Finns inget annat sätt. Ren djurmisshandel. Ni borde faktiskt inte ha djur om ni inte kan klara av att sköta den humant.
Svar på tråden Vars ska min katt sova på natten??