Inlägg från: Kuddebarn |Visa alla inlägg
  • Kuddebarn

Vars ska min katt sova på natten??

Anonym (va??) skrev 2017-04-18 12:54:01 följande:

Eftersom det är DU som är på besök så får DU anpassa dig! Låt katten gå fritt i huset. Så enkelt är det faktiskt.

Men ts har ju skrivit flera gånger att hon inte får ha den fritt i huset. Det är ju pappan som bestämmer. Om han blir väckt av katten så är det bästa att den sover i garderoben och när den vaknar vid 6 tiden så går någon upp, ger den mat och släpper ut den.
  • Kuddebarn
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 13:01:41 följande:

Och då ska stackars katten sitta instängd i bur hela nätterna?!

Nej? Skrev inte ts att den kan fortsätta vara i garderoben och hon släpper ut?
  • Kuddebarn
    Påven Johanna II skrev 2017-04-18 13:04:56 följande:

Varför funkar det inte att han sover med dig och din pojkvän? För att han väcker er tidigt? Tuff skit, man har det djur man har. Självklart ska inte katten sova i bur eller instängd i en garderob. Det är misshandel och direkt vansinne. Låt omplacera katten om ni inte kan sköta den.

Det är inte misshandel att låta katten sova i en garderob om man släpper ut den när den vill ut...
  • Kuddebarn
    Påven Johanna II skrev 2017-04-18 13:14:48 följande:

Det är klart att det är totalt galet att hålla ett djur instängt i en garderob. Katter är dessutom mer vakna på natten än på dagen, att då ligga instängd i en garderob är att jämställa med djurmisshandel. Det begriper förstås inte du för det enda som är konstant med dig är att du är dum i huvudet. 

Om du kan navigera så pass kan du läsa reglerna för katthållning på jordbruksverkets hemsida. Det är till exempel förbjudet att hålla katt i bur annat än vid transport och vid utställningar och tävlingar. 

Haha, va bra att du har visat ditt sanna jag! Anmäler dig för påhopp. Att du kallar mig dum i huvudet visar bara hur du är. Du har förlorat, igen.
  • Kuddebarn
    Påven Johanna II skrev 2017-04-18 13:20:13 följande:

Gör det du. Det kommer inte att göra dig mindre dum i huvudet. Hur var det nu, är du en 27-årig kille som har en 16-årig flickvän eller har du bröst? Du har skrivit båda sakerna. Du är kanske bara ett troll? 

Skrattar dig rakt upp i ansiktet.
  • Kuddebarn
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 14:03:22 följande:

Katten ska inte låsas in i en garderob!

Det finns ingen lag som säger att en katt inte får sova i en garderob?

Så länge man släpper ut den när den vill ut så är det ett ickeproblem.
  • Kuddebarn
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 14:23:38 följande:

Nej du har rätt. Jag tror inte någon lag är preciserad med en garderob, det ska liksom inte behövas!

Det är som sagt ett ickeproblem.
  • Kuddebarn
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 14:29:29 följande:

Att man enligt lag inte får hålla en katt inlåst i vare sig bur eller garderob är fakta.

Enda gången man får hålla en katt inlåst i bur är till och från veterinär alt till och från utställning.

Ge mig den faktan.

Det enda jag har läst om är bur.

Men ok, isåfall får katten sova med ts och släppas ut när den vill ut.
  • Kuddebarn
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 14:40:17 följande:

Kopierat från Jordbruksverkets sida om djurhållning gällande katter:

Burar: Katter får inte förvaras i burar annat än vid transporter och i samband med utställningar och tävlingar. Buren ska vara minst 0,5 meter lång, 0,3 meter bred och 0,35 meter hög.

Mer information om vad som gäller vid transport av katter finnas här.

Men det är ju bara om burar.
  • Kuddebarn
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 14:46:46 följande:

Det borde ju säga sig självt att katter inte får hållas inlåsta i garderober?

Eller ska Jordbruksverket verkligen behöva skriva ut det för att du ska förstå även det?

Om katten vill sova i garderoben, vilket denna vill, så är det ett ickeproblem, oavsett vad du säger. Det viktiga är att de släpper ut den när den vill ut, vilket de gör.
  • Kuddebarn
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 15:37:24 följande:

Jag har varken kallat folk för dum i huvudet eller korkad.

Ts började fräsa åt folk i tråden, redan i inlägget #6 i tråden, när ingen ens hade gjort något påhopp på ts.

Visst har ts fräst åt personer men det förändrar inte det faktum att flera faktiskt har haft en tråkig attityd under trådens gång. Den första som kommenterade skrev på ett dåligt sätt, ett ganska "aggressivt" sätt med nån svordom här och där. Varför inte bara skriva en lösning istället för att vara sur? Jag uppfattade i alla fall första personen som sur och tvär med tanke på hur hen skrev, plus några till. Mycket dumförklaringar hit och dit och det blir tråkigt i längden.

Att man själv blir kallad för dum i huvudet sen gör ju inte stämningen bättre. En annan person blev även kallad korkad.

Tycker att diskussionen har varit på sandlådenivå redan från start faktiskt
  • Kuddebarn
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 15:33:08 följande:

På gränsen i varje fall, utöver att ha varit med och bidragit till osämjan som uppstod.

De flesta har isåfall varit med och bidragit till osämjan, för ärligt talat så är det inte många som har kommit med förslag. De flesta har bara skrikit "djurplågare" och varit allmänt nedlåtande.
  • Kuddebarn
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 15:55:33 följande:

Vad har du bidragit med, bortsett från osämja? Sten och glashus...

Detsamma!
  • Kuddebarn
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 16:02:53 följande:

Du är hysteriskt underhållande som tror att du får ner rätt i frågan för att du använder flera nick.

Så jag använder 3 olika nick? Okej, bevisa det istället för att komma med förtal.

För isåfall kan jag lika gärna säga att du och isa är samma person.
  • Kuddebarn
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 16:12:05 följande:

Hahahahaha "förtal".

HAHAhahaha!
Svar på tråden Vars ska min katt sova på natten??