Inlägg från: Anonym (Eh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh)

Vars ska min katt sova på natten??

Anonym (isa) skrev 2017-04-18 14:46:46 följande:

Det borde ju säga sig självt att katter inte får hållas inlåsta i garderober?

Eller ska Jordbruksverket verkligen behöva skriva ut det för att du ska förstå även det?

Fast jag förstår inte heller problemet?

Katten vill ju sova i garderoben och på morgonen vid 06.00 vill den ut. Fine, då släpper man ut katten från garderoben, ger den mat och sen får den gå ut. Det hade varit en annan sak om de sket i att släppa ut den.

Min katt älskar garderober och sover gärna i dem på nätterna. Men sure, jag är väl en djurplågare.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 14:55:44 följande:

Att hålla en katt inlåst i en garderob är inget annat än djurplågeri, vilket ts säkert förstår innerst inne.

Att låta en katt frivilligt gå och lägga sig i en garderob, med dörren öppen är däremot inte djurplågeri.

Du verkar rätt så "knepig" som inte förstår skillnaden.

Nej. Finns det ingen annan lösning så kan man hålla katten inlåst i garderoben och släppa ut vid önskat behov. Det är inte djurplågeri. Däremot är det djurplågeri att inte släppa ut den när den vill ut.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 14:57:53 följande:

Helt riktigt att den inte ska det!

Få höra ditt ultimata förslag på vart katten ska vara då. Inte fritt i huset för då väcker den pappan.

Varför kan den inte sova med ts och släppas ut vid önskat behov?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 15:00:23 följande:

Ts har fått många bra tips på andra lösningar, men valde istället att gå till angrepp mot dom som inte höll med om att det är okej att hålla den inlåst i bur eller garderob.

Hon har fått tips som kattlucka osv, men kattlucka hindrar inte katten från att störa andra.

Det var tvärtom. Det var ni som gick till angrepp mot ts och det är mobbning.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 15:03:27 följande:

Den kan givetvis sova tillsammans med ts, dock inte inlåst i bur eller garderob.

Det går säkert att ordna med en rastgård åt den, som den själv kan gå ut och in i via katttlucka.

Att den sover med ts är en lösning och hon skrev att det går bra, men det måste finnas en lösning när inte hon är där också.
  • Anonym (Eh)
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 15:23:21 följande:

Vilka är "de" som hoppade på henne?

Har du helt missat det eller är du för emot ts för att erkänna att det fanns folk som hoppade på henne?

Kan man inte diskutera utan att hoppa på andra så ska man inte diskutera!
  • Anonym (Eh)
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 15:23:21 följande:

Vilka är "de" som hoppade på henne?

Påven Johanna kallade Kuddebarn för dum i huvudet och bidrog därmed till osämja.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 15:28:10 följande:

Fast TS har ju själv fräst ganska så duktigt i tråden åt dom som inte håller med om att det är en lösning att hålla katten instängd i bur/i garderob.

Hon har i alla fall inte kommit med påhopp till skillnad från vissa andra.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 15:33:08 följande:

På gränsen i varje fall, utöver att ha varit med och bidragit till osämjan som uppstod.

Fast om man ska tänka så så har alla varit med och bidragit till osämjan. Även du.

Är det ok att kalla folk dumma i huvudet och korkad?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 15:37:24 följande:

Jag har varken kallat folk för dum i huvudet eller korkad.

Ts började fräsa åt folk i tråden, redan i inlägget #6 i tråden, när ingen ens hade gjort något påhopp på ts.

Nej, men jag frågade om det är ok enligt dig?

Ja, för att folk svarade surt och tvärt? Helt förståeligt. Som sagt så är det grundläggande att man har en god ton när man ger sig in i en diskussion.

Vidare så kallade Påven Johanna folk för dum i huvudet osv. DET är påhopp.
Svar på tråden Vars ska min katt sova på natten??