Vars ska min katt sova på natten??
Släpp ur katten och gå och lägg dig igen! Detta är ett ickeproblem.
Släpp ur katten och gå och lägg dig igen! Detta är ett ickeproblem.
Det är inte ens lite ok att låsa in en katt för övrigt!
Säg det till min pappa.
Och vad ska man annars göra med en katt som väcker hela huset om nätterna? Du har inte tänkt på att folk ska upp och jobba?
Det finns ingen annan lösning än att den sover i garderoben/med ts och så släpper hon ut den när den vill ut. Som hon brukar göra?
Det var ju därför jag skrev att ts bör fortsätta göra så och hon skrev ju själv att hon ska fortsätta göra så men att hon letade efter andra förslag. Ibland undrar man om en del har dyslexi.
Det finns ingen lag som säger att en katt inte får sova i en garderob?
Så länge man släpper ut den när den vill ut så är det ett ickeproblem.
Jag har aldrig kallat ts för dum i huvudet, korkad osv.
Dock ställde jag frågan till ts om hon är samma person som startade en tråd om sin katt som skrek hjärtskärandes när den blev trampad på svansen av ts.
Nej, men andra personer har gjort det. Ts har inte hoppat på någon, dock så hoppade de på henne.
Och hon svarade att hon inte är det.
De flesta har isåfall varit med och bidragit till osämjan, för ärligt talat så är det inte många som har kommit med förslag. De flesta har bara skrikit "djurplågare" och varit allmänt nedlåtande.
Detsamma!
Du är hysteriskt underhållande som tror att du får ner rätt i frågan för att du använder flera nick.
Så jag använder 3 olika nick? Okej, bevisa det istället för att komma med förtal.
För isåfall kan jag lika gärna säga att du och isa är samma person.
Nej, jag och Fröken Lokens är inte samma person.
Vi delar bara samma åsikt om att det är djurplågeri att hålla katt instängd i bur/garderob.
isa/
Bidrar med en text från jordbruksverket som jag fick skickad till mig; "Utrymmen där katter hålls samt rastgårdar ska vara minst 6 kvadratmeter. Ytan ska vara minst 2 kvadratmeter per katt. Takhöjden ska vara minst 1,9 meter." Dessutom gäller att katten visst får vistas i en garderob eller en bur om den vill det, men då ska dörren vara öppen och katten ska kunna lämna buren eller garderoben när den så önskar och inte vara utlämnad åt när ägaren går upp och släpper ut den ur utrymmet."
Så... kanske en liten aning off topic men om jag valde att identifiera mig som katt, blev dömd till fängelse för något brott (typ grovt djurplågeri) skulle jag kunna få hjälp av jordbruksverket då?
Uppdate: har beslutat att låta katten sova ute om nätterna och kommer ställa ut maten och vattnet. Den har en kattkoja där ute fast den brukar inte sova i den.
Visste inte att man inte fick låsa in katter i garderob om nätterna och eftersom att han ville in dit själv så tänkte jag ej på det, plus det var min pappas ide från det att jag var liten så.
Men har kommit fram till den lösningen nu som bör funka.
Alltså det är ju inte någon Gremlin. Hur många katter säljs med så tydliga instruktioner?
Mata den inte efter midnatt. Lås inte in den i garderoben. Inte lätt när man är nybörjare.
Och handen på hjärtat - vem fan vill ha en homo-katt? Ja alltså... när katten kommit ut ur garderoben.
Jag tycker att du, mfl, är för hård mot ts. Hon har ju trots allt haft kattens sen hon var liten och pappan bestämmer ju, skrev hon. Hur ska hon kunna veta bättre när det är pappan som styr där hemma? Om du vill skylla på någon så skyll på pappan.