• Aikido

Vars ska min katt sova på natten??

Froken Lokens skrev 2017-04-18 16:55:37 följande:
    Bidrar med en text från jordbruksverket som jag fick skickad till mig; "Utrymmen där katter hålls samt rastgårdar ska vara minst 6 kvadratmeter. Ytan ska vara minst 2 kvadratmeter per katt. Takhöjden ska vara minst 1,9 meter." Dessutom gäller att katten visst får vistas i en garderob eller en bur om den vill det, men då ska dörren vara öppen och katten ska kunna lämna buren eller garderoben när den så önskar och inte vara utlämnad åt när ägaren går upp och släpper ut den ur utrymmet."
    Så... kanske en liten aning off topic men om jag valde att identifiera mig som katt, blev dömd till fängelse för något brott (typ grovt djurplågeri) skulle jag kunna få hjälp av jordbruksverket då?
  • Aikido
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 18:24:43 följande:
    Hur kunde du inte veta att man inte fick låsa in katter i garderoben?
    Alltså det är ju inte någon Gremlin. Hur många katter säljs med så tydliga instruktioner?

Mata den inte efter midnatt. Lås inte in den i garderoben. Inte lätt när man är nybörjare.

Och handen på hjärtat - vem fan vill ha en homo-katt? Ja alltså... när katten kommit ut ur garderoben.
  • Aikido
    Anonym (isa) skrev 2017-04-18 18:33:04 följande:
    Fast är det tycker du en basic kunskap att förstå att en katt inte får hållas inlåst i en garderob, utan att själv ha möjlighet att gå ut och in som den vill?
    Jag hade faktiskt ingen aning men det är kanske sådant man får lära sig på teorin?

Svar på tråden Vars ska min katt sova på natten??