• monkees

Vars ska min katt sova på natten??

Det är väl ett rätt naturligt beteende för en katt att den vill UT om den är van att vara ute. Min kompis har en utekatt och dom bor i hus. Hon beklagar sig ibland över katten som på morgonen ska in och ut. Första JAAAAM vid dörren för att komma ut och strax därefter KRAFS på sovrumsfönstret för att komma in.......och rätt vanligt att den ytterligare en stund senare står vid dörren och JAAAAM, vill ut.

• monkees
    nernu skrev 2017-04-19 07:34:19 följande:

Djurvänner i stan alltså... Katter vill vara ute och jaga på nätterna. Det är inte naturligt för dem att ligga inne och sova när det är mörkt. Låsa in en katt i en garderob. Trams.

Fast det finns katter som bara är inne och har fullt upp med ett revir på två-tre rum och kök! En sådan kisse har jag och hon är så nöjd med livet så hon bara kurrar, sover, myser och mår gott. (jag är pensionär och hemma med henne så det bidrar antagligen(?)
  • monkees
    monkees skrev 2017-04-19 07:39:06 följande:
    Fast det finns katter som bara är inne och har fullt upp med ett revir på två-tre rum och kök! En sådan kisse har jag och hon är så nöjd med livet så hon bara kurrar, sover, myser och mår gott. (jag är pensionär och hemma med henne så det bidrar antagligen(?)
    *Jag har en stor balkong som är in-nätad och kattsäker men när jag öppnar så kisse kan gå ut så sätter hon sig hellre i sovrumsfönstret!
  • monkees

Om man bor i hus så kan man väl skaffa en kattlucka i dörren?...........men det kanske blir dragigt och kallt på vintern? ELLER så skaffar man en liten kattunge och släpper aldrig ut den så de inte får smak på utelivet (eller kanske rättare sagt inte pinkar in ett revir ute som den måste bevaka)! Min lilla innekatt hör jag aldrig ett pip ifrån och hon har flera olika platser som är hennes sovplats-favorit.

• monkees
    Familyhearts skrev 2017-04-20 06:46:57 följande:

Stänga in i en garderob eller i en bur. Fy fan alltså. Jävla galenskaper. Katten ska ha tillgång till mat och vatten och låda, o finns ingen låda så ska katten självklart släppas ut. Katten jamar och ska gå upp då. Ja men jävligt konstigt, är väl antagligen hungrig eller nödig. Jävla trams alltså. Blir så förbannad på folk med djur som inte fattar bättre!

De allra flesta som har utekatter har väl också en kattlåda inne? Min kompis har en utekatt och när hon och familjen skulle åka bort så fick kisse bo hos svärfar OCH vara ute samt att det fanns en kattlåda inne. Hon berättade att svärfadern tyckte det var så lustigt att katten som var ute......gick IN för att gå på lådan
Svar på tråden Vars ska min katt sova på natten??