Vars ska min katt sova på natten??
Det är varken okej att kalla folk för dumma i huvudet/korkade eller att fräsa åt folk för att de inte håller med en.
Det är varken okej att kalla folk för dumma i huvudet/korkade eller att fräsa åt folk för att de inte håller med en.
Vad har du bidragit med, bortsett från osämja? Sten och glashus...
Hon har ju bidragit med bättre attityd än Kuddebarn, som svarade en skribent i tråden med "skrattar dig rakt i ansiktet" samt har diskuterat öppet i tråden om anmälningar av inlägg i tråden.
Du är hysteriskt underhållande som tror att du får ner rätt i frågan för att du använder flera nick.
Nej, jag och Fröken Lokens är inte samma person.
Vi delar bara samma åsikt om att det är djurplågeri att hålla katt instängd i bur/garderob.
isa/
Vi får ge oss. Bäst att inte mata...
Och vart har jag påstått att du är samma person som någon annan här i tråden?
Citera gärna det inlägget (om du kan?)
Om du är hänvisad till att bo i en garderob så ja, sannolikt.
Ts, släpp ut katten om nätterna eller så får den sova i ditt rum och så släpper du ut den när den vill ut. Men antar att du har kommit fram till nån sån lösning nu.
Fast man får enligt lag överhuvudtaget hålla en katt instängd i en garderob.
Om katten går in där frivilligt och att den själv kan gå ut när den vill är det däremot okej.
En sak till, självklart kan du inte stänga in katten. I en bur i en garderob. Jag hoppas verkligen du är ett troll. Stackars katt!!!
Skaffa en kattlucka så den kan gå utomhus när den vill, om den nu är utekatt, men verkar ju så, fast ni låser in den.
Vaknar du verkligen vid första knyst den gör, eller ska den må dåligt några timmar innan du vaknar?
Stackars, stackars katt!
Shit vilken jobbig tråd att läsa.
Jag tror att det är något allvarligt fel på TS, annars begriper man väl bättre än att stänga in en stackars katt och tvinga den på det viset?
Det fattar t.o.m. jag och jag tycker inte ens om djur men jag tror på individers rätt att leva sitt eget liv.
Det borde faktiskt vara förbjudet att hålla husdjur tycker jag om man inte bor på landet och kan erbjuda dem revir och miljöer där de kan vara självständiga och utöva sina naturliga beteenden utan att "störa" våra rutiner och prylgalenskap.
Uppdate: har beslutat att låta katten sova ute om nätterna och kommer ställa ut maten och vattnet. Den har en kattkoja där ute fast den brukar inte sova i den.
Visste inte att man inte fick låsa in katter i garderob om nätterna och eftersom att han ville in dit själv så tänkte jag ej på det, plus det var min pappas ide från det att jag var liten så.
Men har kommit fram till den lösningen nu som bör funka.
Hur kunde du inte veta att man inte fick låsa in katter i garderoben?
Som vanligt har du rätt, my bad!En sjuttonåring borde veta bättre än att låsa in en katt i en garderob. Mina barn har Aldrig låst in vår katt!