• Ssarawilhelmsson

äntligen plussat!

Kissade på Stickan idag, och det var ett stort plus!!! :) vad gör man nu? Ringer kvinnokliniken och bokar tid eller hur går det till?
    Lyckligt sambopar här hemma nu ????

• Svar på tråden äntligen plussat!
  • Måne09

Ja, ring MVC och boka tid för inskrivning :) Grattis till plusset :D

• Ssarawilhelmsson

Mår så illa!!! Råd för att dämpa illamåendet mottages gärna! Spytt en gång bara men mår sjukt illa och kan inte vara nära vissa lukter osv!! Hjälp mig :)

• LeyasMamma

Ät något torrt innan du stoppar fötterna i golvet på morgonen. Typ mariekex. Sen ser du till att alltid ha något ätbart med dig och håll dina tider med mat. Mellanmål är bra. Konstigt nog ett sätt för kroppen att säga att den behöver något litet för att du ska orka. Ger med sig efter tid, oftast runt v12-14. Hoppas du mår bättre snart :)

• Ssarawilhelmsson

Tack för tipset! Åt en Banan imorse men den kom upp nån timme senare på jobbet! Enligt MVC var jag i vecka 5, fick tid nästa vecka för inskrivning och kontroll :) illamåendet och smärtan i brösten hatar jag just nu haha :)

• Gurkan25

Hej! Skrev tidigare att jag är i V4(3+4):)

Är min första graviditet så skulle gärna vilja veta vilken vecka barnmorskan kan se könet på barnet, inte för att det spelar någon roll egentligen, men man vill ju vara förbered!!

• Jn1
    Gurkan25 skrev 2017-04-20 12:07:25 följande:

Hej! Skrev tidigare att jag är i V4(3+4):)

Är min första graviditet så skulle gärna vilja veta vilken vecka barnmorskan kan se könet på barnet, inte för att det spelar någon roll egentligen, men man vill ju vara förbered!!

Dom brukar kunna se könen på rutin ultraljudet, i vecka 18 ungefär :)
  • Gurkan25
    Jn1 skrev 2017-04-20 12:21:12 följande:

Dom brukar kunna se könen på rutin ultraljudet, i vecka 18 ungefär :)

Okej tack!
  • Ssarawilhelmsson

Åh vad bra info från alla!
    Btw med kön, både jag och min sambo vill verkligen kolla så det ska vi Göra när vi är där :)
    Hur mår ni andra annars då? :)

Svar på tråden äntligen plussat!