• Anonym (94)

Tråden för HSP-personer

Fick 90-94 beroende på svar.

Har inga problem med ljus och buller och lukter.

Dock starka emotioner av exv musik och så har jag svårt för ilska eller väldigt intensiv gråt hos vuxna ibland. Väldig intuition. Social kameleont pga att jag förstår med ens hur nästan alla fungerar och hur de vill bli bemötta, men blir samtidigt trött av att umgås intensivt.

Extremt svårt för falskhet. Märker det dessutom på studs.

• Anonym (94)

Läste som 2åring. Väldigt särbegåvad som yngre . massa mental energi osv men jag har blivit lite avtrubbad med åren på alla sätt o vis av livets törnar så att säga. Lite synd eftersom jag ibland saknar mitt blommande jag. Fin familj har jag iaf

• Anonym (94)

Hej igen! Lite om bemötande etc:

Framför allt vill jag bli bemött med respekt för min integritet. Jag har väldigt lätt att få kontakt med nya människor eftersom jag är en hopplöst öppen person så fort jag känner emotionell kontakt. Ett tag in i relationen vill jag därför sluta mig. Det blir ofta hit men inte längre. Vilket är synd eftersom jag behöver mycket sällskap och närhet. Min man är världens snällaste och har fullständig respekt för min integritet utan att peta i mig, men ser mig samtidigt precis för den jag är. Vi kan vara tysta tillsammans :) Han ser mig som en vacker själ.

Har blivit sårad och sviken av människor med narcissistiska egenskaper som utnyttjat min öppenhet och tillit.

Min mamma är dominant och kontrollerande och petar väldigt mycket i min person. Trots att jag är vuxen med familj. Vi clashar ofta. Jag behöver vara ifred från henne.

Är också dålig på att höra av mig pga att jag behöver vila skallen vilket ofta försätter mig i det sociala bakvattnet. Ofrivilligt egocentrisk kan man kanske beskriva det som.

Har ett intellektuellt högpresterande jobb vilket tyvärr har dödat all kreativitet.

Toodiloo!

Svar på tråden Tråden för HSP-personer