Inlägg från: Anonym (Bröt armen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bröt armen?)

Hoppade sönder vår säng, bröt armen

Normalt märker man väl om ett barn har brutit sin arm under en timme (tiden det tog innan föräldrarna hämtade)?

Och att de ska stämma er? Vilken värld lever de i? Nä, riktiga föräldrar hade tagit sitt ansvar, plåstrat om sitt barn ersatt sängen och lärt barnet att man inte hoppar i andras sängar.

Jag har ofta ett helt gäng barn som är här hemma och leker och det är bara den yngsta som är fyra som jag har stenkoll på. De andra får leka själva och det innebär att jag håller ett öga i nacken samt kollar av läget helt typ var 30 min. Inte står jag bredvid när större barn leker.

I mina ögon har kompisens föräldrar brustit i sin uppfostran. Man hoppar inte i andra människors sängar.

• Anonym (Bröt armen?)
    Anonym (Va) skrev 2017-04-19 17:41:53 följande:

I ert fall hade jag aldrig kunnat med att be om pengar.

Om jag var förälder till kompisen hade jag skämt över att mitt barn varit så ouppfostrat att hen hoppat i sängen och jag hade självklart ersatt familjen.
  • Anonym (Bröt armen?)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2017-04-19 17:43:56 följande:

Mitt barn hoppade inte!

Barnen är nio år gamla, inte tusan ska man behöva hänga över dem! Jag fanns i huset och kollade till dem då och då, det borde räcka!

Ja, normala 9-åringar ska kunna leka utan att man står och glor på dem.

Vi har en granntjej här hemma som är just 9 år. När hon kommer står jag alltid beredd att titta på barnen konstant för annars tar hon sönder allt i sin väg. Jag brukar begränsa hennes lekande i vårt hus. Senast hon var här tog hon alla dekorationer i våra utekrukor och kastade iväg. Hon är till synes normal och har inga diagnoser. Bara ett stort ego och behov av att förstöra. Usch.
Svar på tråden Hoppade sönder vår säng, bröt armen