• Anonym (Uppgiven)

    Hoppade sönder vår säng, bröt armen

    Mitt barns kompis hoppade sönder vår säng, den rasade ihop och barnet ramlade och grät i början, men lugnade sig ganska snabbt. Jag ringde efter mamman som kom och hämtade en timme senare.
    Förklarade vad som hänt och de åkte.
    Jag och min man pratade med försäkringsbolaget men det räknas tydligen inte till drulle och sa då till barnets föräldrar att vi vill ha kompensation för vad deras barn förstört. Då sa de att deras barn brutit armen och att de kommer stämma oss för bristande tillsyn (??) om vi kräver pengar av dem.

    Känns som saker som bara händer på film, inte kan de komma nånvart med det? Och visst fan borde föräldrarna kompensera oss? Det var en ganska ny säng och barnen får INTE hoppa i sängarna här, men det hade hen inte brytt sig om.

  • Svar på tråden Hoppade sönder vår säng, bröt armen
  • Anonym (C)

    Stämma? Bor de i USA? Hade de yppat socanmälan, så hade det ju inte varit lika verklighetsfrånvänt, men har svårt att tro att det skulle leda till mer än att utredning inte inleds.

  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (H) skrev 2017-04-19 17:10:54 följande:

    Hur gamla är barnen?


    De går i skolan, så är inga småbarn.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (C) skrev 2017-04-19 17:13:41 följande:

    Stämma? Bor de i USA? Hade de yppat socanmälan, så hade det ju inte varit lika verklighetsfrånvänt, men har svårt att tro att det skulle leda till mer än att utredning inte inleds.


    Det jag menar, låter inte som nåt som skulle hända här!?

    Hur fungerar stämning ens?
  • Anonym (Uppgiven)
    Froken Lokens skrev 2017-04-19 17:20:03 följande:

    Varför hade du inte koll på dom?


    Ska man behöva sitta och iaktta dem hela tiden för att de inte ska förstöra ens möbler?
  • Froken Lokens
    Anonym (Uppgiven) skrev 2017-04-19 17:35:04 följande:

    Ska man behöva sitta och iaktta dem hela tiden för att de inte ska förstöra ens möbler?


    Om man nu inte lärt sitt barn att inte hoppa i sängar, så ja.
  • Anonym (Bröt armen?)

    Normalt märker man väl om ett barn har brutit sin arm under en timme (tiden det tog innan föräldrarna hämtade)?

    Och att de ska stämma er? Vilken värld lever de i? Nä, riktiga föräldrar hade tagit sitt ansvar, plåstrat om sitt barn ersatt sängen och lärt barnet att man inte hoppar i andras sängar.

    Jag har ofta ett helt gäng barn som är här hemma och leker och det är bara den yngsta som är fyra som jag har stenkoll på. De andra får leka själva och det innebär att jag håller ett öga i nacken samt kollar av läget helt typ var 30 min. Inte står jag bredvid när större barn leker.

    I mina ögon har kompisens föräldrar brustit i sin uppfostran. Man hoppar inte i andra människors sängar.

  • Anonym (Uppgiven)
    Froken Lokens skrev 2017-04-19 17:36:45 följande:

    Om man nu inte lärt sitt barn att inte hoppa i sängar, så ja.


    Var ju inte mitt barn som hoppade i sängen.
  • Anonym (Va)

    Om ni passade barnet när det hände så får ni stå för det själva.

Svar på tråden Hoppade sönder vår säng, bröt armen