Inlägg från: Anonym (Fånigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fånigt)

Hoppade sönder vår säng, bröt armen

Anonym (Uppgiven) skrev 2017-04-19 17:35:04 följande:
    Ska man behöva sitta och iaktta dem hela tiden för att de inte ska förstöra ens möbler?
    Lite koll får man nog ha ändå.

Och lika lite som de föräldrarna ska stämma dig, lika lite ska du kräva några pengar av dom. 

Ditt hem, du passar. Det kan dessutom lika gärna vara ditt barn som hoppat sönder sängen såpass att det andra barnet bröt av sista millimetern som fick allt att rasa.
  • Anonym (Fånigt)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2017-04-19 17:43:56 följande:

Mitt barn hoppade inte!

Barnen är nio år gamla, inte tusan ska man behöva hänga över dem! Jag fanns i huset och kollade till dem då och då, det borde räcka!

Nej hen stod bara och hejade på?
  • Anonym (Fånigt)
    Anonym (Bröt armen?) skrev 2017-04-19 17:48:09 följande:
    Om jag var förälder till kompisen hade jag skämt över att mitt barn varit så ouppfostrat att hen hoppat i sängen och jag hade självklart ersatt familjen.
    Om jag vore du hade jag skämts för att jag hade haft så dålig koll att barnet kunde göra sig såpass illa utan att jag märkt något.
  • Anonym (Fånigt)
    NomenNescio skrev 2017-04-19 18:07:19 följande:

Blir lite förvånad när jag läser en del av inläggen här.

Är det så omodernt med barnuppfostran att man anser att en nioåring inte ska vara tillräckligt självgående för att kunna vara utan vuxen i några minuter utan att förstöra dyra möbler? Det var ju ingen olycka i den mån att hen råkade snubbla och ha sönder något, utan hen gjorde något som varenda unge vet att man inte får göra. Eller åtminstone BORDE veta.

Hade skämts halvt ihjäl om jag hade varit förälder. Och jag hade pratat ordentligt med allvar med mitt barn.

Naturligtvis ska en 9-åring veta bättre än så. Men det gäller väl även TS 9-åring i så fall? 

Och jag hade också skämts ihjäl om mitt barn gjort något sådant men jag vet att det inte skulle hända. Mitt barn hade heller aldrig låtit en kompis bete sig så.
  • Anonym (Fånigt)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2017-04-19 18:26:16 följande:
    Mitt barn sa till, liksom två andra kompisar till barnet, men hen lyssnade inte.

Ett av barnen gick och sa till mig och då var det redan försent.
    Och det var inte viktigt för din historia tycker du? 
Svar på tråden Hoppade sönder vår säng, bröt armen