• emejunkan

    GRAVID ELLER EJ?!

    Okej finns säkert tusen såna här inlägg men jag MÅSTE få höra någon annans tankar. Jag har en mencykel som varar i ca 6 veckor, den 14 mars fick jag senast min mens. Jag och pojkvännen har "avbrutet" sex.


    Den här veckan har jag känt mig helkonstig: min mage är uppsvullen, har en besk smak i munnen, molande värk kring ena äggstocken.. svårt att somna, ovanligt mycket kissnödig. Dessutom har jag SJUKT mycket flytningar? De är helt trådiga och genomskillniga, emellanåt är flytningarna vattniga, känns verkligen som om jag kissar på mig iblandt. Jag brukar få dessa flytningar typ under ÄL, men det har jag (väl?) inte just nu?

    Tog gravtest i måndags som visade negativt.. men det var nog lite tidigt att ta ett. Vad tror ni??? Prata med mig känns som om jag spricker av ovissheten.....

  • Svar på tråden GRAVID ELLER EJ?!
  • Iskandra

    Så då är bim på tisdag ungefär, om du har sex veckors cykel? Verkar vara lite väl tidigt i så fall att få så mycket symptom.

  • emejunkan

    Ingen aning, men har en konstig känsla i kroppen bara. Har rätt oregelbunden mens, kan komma efter 4 veckor, ibland 5 & 6 veckor.. Superskumt. Vill detta så mycket så inbillar mig förmodligen :)

  • Iskandra

    Åh jag vet precis hur det känns att hoppas så mycket! Har tom gjort min mens sen..RFSU's "testa tidigt" ska kunna ge utslag fyra dagar innan bim, annars är det väl bim som tidigast kan ge svar. Nu är det ju svårt när din mens är regelbunden. Jag hållet tummarna för att det blir som du vill!

  • Tina B

    Ta om gravtestet när det har gått 6 veckor sedan sista mensen. Det är alldeles för många symtom så tidigt inpå. Tror inte att du är gravid. Symtomen brukar komma senare. Vill du vara gravid förresten?

  • emejunkan

    Sist jag var gravid kände jag av symptomen direkt faktiskt. När jag gick till ultraljudet så kunde dom inte ens hitta den lilla krabatan i magen. Fick komma tillbaka nästan 2 v senare och då var han 5 veckor gammal. Har än idag inte fått mensen, men ger det givetvis en vecka till innan ajg drar förhastade slutsatser. Har någon sorts värk i magen, som om det drar/spänner neråt. Kan dock givetvis lika gärna vara mensvärk, men känns inte som så.

    Jag vill verkligen vara gravid igen :)

  • Frökenolson

    Jag har fått symptom typ 4 dagar efter ÄL nästan alla mina graviditeter.(7st)

    Ömma bröst kommer först för mig.

    Rikliga flytningar som du beskriver.

    Känner mig svullen i mage/tarmar.

    Mensvärk.

Svar på tråden GRAVID ELLER EJ?!