Anonym (Slumpgenerator) skrev 2017-04-23 20:33:51 följande:
Du har naturligtvis rätt anonym2011, och jag hoppas att du blir en jättebra handläggare som lyckas hjälpa människor. Ber om ursäkt för att jag varit en av dem som fått tråden att eskalera som du uttrycker det. Jag vill bara att du ska förstå vad du ger dig in i, för till skillnad från när du gör ett misstag hos den där omänskliga arbetsgivaren som bara vill ha mer produktion, där ditt misstag möjligen leder till lägre vinst och möjligen att du får en utskällning, så kan ett misstag som handläggare göra att du förstör en annan människas liv.
Du är säkert inte sadist, och det är säkert inte majoriteten av handläggarna på FK heller, men det finns de som har lägre nivå av empati, det har du säkert förstått.
Jag har bara en vädjan till dig. DOKUMENTERA allt du och dina klienter kommer överens om. DOKUMENTERA det ni diskuterar. Jag förstod inte innan jag råkade ut för min nya handläggare hur viktigt det var, mina tidigare stöttande handläggare hade tydligen inte skrivit ner det vi kommit överens om. De hade tydligen inte tyckt att det var viktigt - och jag hade inte legat på för det, så nu är allt de sagt värdelöst för "det finns inte nedtecknat att handläggaren sagt detta till dig". Om du bestämmer dig för att gå vidare i karriären så är det OVÄRDERLIGT för de klienter du tidigare hjälpt.
Hoppas att du kommer att trivas på ditt nya jobb, bli inte en bitter människa, det finns tillräckligt många, både inom Försäkringskassan och sådana som drabbats av mindre empatiska handläggare. Och just det, ta inga beslut som är negativa för klienten när du är hungrig, stressad eller kaffesugen. Råkar du vara för generös så är det tråkigt att för mycket pengar går till någon som inte har rätt till det. Råkar du vara för hård för att du är på dåligt humör så kan du avsluta en annan människas liv.
Tack så mycket för tipsen och det ska jag absoult ta med mig. Och jag är absolut inte den som tar beslut efter min humör och FK som jag har förståt granskar alla negativa beslut så att det handlar inte om endast den enskild handläggaren. Jag kommer förhålla mig till regelverket så att det blir rättvis för alla.
Sedan för att besvara till detta att det enda jag kommer orsaka till den andra arbetsgivare är sämre produktion och inte förstöra andras liv så stämmer det inte för i den "yrkesrollen" jag kommer ha hos den andra arbetsgivare kan förstöra folk liv när jag kommer behöva säga upp dem pga vi ska tjäna mer eller att jag ska piska dem för att dem ska bidra mer. Så det beror nog på i vilken yrkesroll man hamnar i och det är inte bara att jag blir utskälld det är mycket annat. Men jag kommer absoult ta med mig dina tips och hoppas på att mina kunder kommer vara nöjda med det jag kan erbjuda dem