Inlägg från: Anonym (Nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nn)

Jobba på försäkringskassan

anonym2011 skrev 2017-04-21 19:57:55 följande:

Tack så mycket för svaren. Jag ger det en chans som ovan nämd så finns de som trivs och jag hoppas vara en bland dem. Sen är jag inte den naiva typen som tror på att det är guld och gröna skogar men jag tror att det är väldigt utvecklande och lärorikt jag vill även ha en arbetsplats som gör att jag kan få ihop min privatliv eftersom jag kommer från en arbetsplats där övertid är mer naturligt än att jobba sina "normala" timmar. Sen är det väldigt tråkigt att många "hatar" handläggarna när man egentligen vill hjälpa fast det finns ju en regelverk att förhålla sig till. Jag får se vad det blir men utifrån dem få jag har träffat på min ort så verkar dem.trivas bra. Skiter det sig så får man söka sig vidare. Men jag valde själv att jobba med K3 eftersom jag vill hjälpa dem som har det jobbigare och behöver mer stöd.

Jag tycker det här var en mycket intressant tråd. Jag är den sjukskrivna. Jag har haft otroligt många handläggare de senaste åren. Jag har en obotlig, kronisk sjukdom. Det som jag undrar är vad du tänker när du skriver att du "vill hjälpa" folk. Hurdå?? All kontakt jag haft med mina handläggare har skett via brev. Jag har träffat två av dem vid ett tillfälle var på 6 år. Drt var inför arbetsträning. Får hemskickat brev med jämna mellanrum, ibland bara några månader, att "jag heter xx och är din nya handläggare". Jag har inte fått någon som helst hjälp eller "stöttning" från fk. Blir nyfiken på hur du tänkt att du ska stötta. Har som sagt mest fått brev från dom.
  • Anonym (Nn)
    anonym2011 skrev 2017-04-21 20:50:34 följande:

Jag hoppas kunna träffa mina kunder mer ofta och att vi ska komma på en gemensam plan på vad som är rätt för dem utifrån regelverket självklar. Jag beklagar din tillstånd och hoppas att du kommer få den stöd du behöver.

Tack! Ja jag hoppas också att jag blir bättre. Det vore toppen om du kunde finnas till hans mer för patienterna. Världen vore så mycket bättre om det fanns fler som du. Stort lycka till och hoppas verkligen att du kommer trivas. Du behövs. <3
Svar på tråden Jobba på försäkringskassan