Jobba på försäkringskassan
Well, det är det värsta och mest stressiga arbetet jag någonsin haft. Man sitter med drygt 170 egna ärenden, ser kollegor gå in i väggen eller säger upp sig i ren vanmakt över är de inte orkar med stressen. Slutar då med att ni övriga måste gå in och ta över kollegans arbete vilket i praktiken innebär att du får sitta och bolla 250 ärenden. Noll stöttning och noll stöd uppifrån.. Försäkringskassan verkar dessutom vara väldigt attraktiv att skälla på, har tappat räkningen på alla gånger folk ringer och skäller på en trots att felet inte ligger hos oss. Exempelvis när vi utreder SGI behöver vi ha kontakt med arbetsgivarnas lönekontor. Jag ringer arbetsgivaren tre gånger utan att få svar, jag sänder ut en blankett där jag ber om inkomst- och anställningsuppgifter. Arbetsgivaren skickar inte in något svar inom två veckor. Jag ringer igen, inget svar. Jag sänder ut ny blankett. Blanketten kommer in efter två veckor men innehåller inte hälften av uppgifterna jag behöver. Jag har gjort allting rätt, arbetsgivaren har gjort fel, däremot är det till mig den försäkrade ringer och skäller på.
Tro mig, det finns bättre jobb