Brottsregistret?
Är det någon som vet hur länge man finns kvar i brottsregistret när man har en dom?
Jag vill arbeta på kriminalvården men fick avslag pga detta. Påföljden på "brottet" blev 40 timmar samhällstjänst.
Är det någon som vet hur länge man finns kvar i brottsregistret när man har en dom?
Jag vill arbeta på kriminalvården men fick avslag pga detta. Påföljden på "brottet" blev 40 timmar samhällstjänst.
När du gör utdraget syns det varför du är dömd. Inga större/tyngre brott där du endast får samhällstjänst.
När du gör utdraget syns det varför du är dömd. Inga större/tyngre brott där du endast får samhällstjänst.
Är du helt hundra på det? Min chef frågade nämligen mig vad jag var dömd för så hon visste bara ATT jag hade en dom, inte för vad.
Nej, det är inget brott som inverkar på varken jobb eller som har skadat någon enda människa (utom mig själv).
Oavsett så får jag inte arbeta inom kriminalvården pga denna dom - oavsett vad domen handlade om. Något jag faktiskt tycker är tramsigt eftersom jag inte är det minsta kriminell!
EXAKT hur kan du påstå att du inte är kriminell? Varför är du dömd i så fall? OCH för vad är du dömd?
Jobba på flygplats? Det kan du glömma om du är med i registret. Dom kollar allt, tom säpos register.
EXAKT hur kan du påstå att du inte är kriminell? Varför är du dömd i så fall? OCH för vad är du dömd?
Jobba på flygplats? Det kan du glömma om du är med i registret. Dom kollar allt, tom säpos register.
Du vet inte vad saken gäller så du får tro vad du vill! Men nej, jag är inte kriminell!
Vad är du dömd för? Rattfylla?
Nej, en rattfylla är ju att utsätta både sig själv och andra för risk - jag har inte gjort något av det! Ingen har tagit någon skada pga det jag dömdes för!
Du får nog berätta vad du är dömd för om du vill att folk ska tro på dig. För just nu låter det väldigt mycket som att du är kriminell och inte ens klarar av att ta ansvar för dina handlingar...