• Malinmana

Är i v 5+0 och har nästan inga symtom.

Upplever att jag hade mer symtom förra veckan och för några dagarsen, eller... de få symtomen jag har/hade kom oftare och var något starkare.

Mina symtom:

Molvärk i livmodern (som dock avtagit nu och kommer mer sällan)

Ömma, spända bröst men inte större (har små bröst)

Feberkänsla då och då , lite frossa typ... varvat med att jag känt mig varm (kan det härledas till graviditet)

Trött av mig är jag alltid och upplever inte att jag är tröttare.

Inget illamående!

Hur mår ni? :)

• Svar på tråden Är i v 5+0 och har nästan inga symtom.
  • Jag är bara jag

I v.6 mådde jag som du när jag var gravid. Sen kom precis allt eftersom ,men vissa mår ju bra hela tiden. Bara njuta om det nu varar! Glad

• Malinmana

Åh jag vet ju att man kan må bra hela graviditeten men fan alltså ... pyttelite illamående så skulle jag vara lugnare :) fast inte ens det är ju ett kvitto på att allt är bra .

Jag var gravid i januari-februari och mådde även då väldigt bra, slutade med mf i v 7+ men embryot hade slutat utvecklas ca 5+ .

• Peekaboo

Jag mådde som vanligt fram till v 7, önskade också att illamåendet skulle komma för att man skulle känna att man är gravid å tji fick jag, har varit sängliggande i 4 veckor nu, otroligt illamående och bara kräks :p

Så var glad så länge du mår bra ;)

• Malinmana
    Peekaboo skrev 2017-04-21 22:40:15 följande:

Jag mådde som vanligt fram till v 7, önskade också att illamåendet skulle komma för att man skulle känna att man är gravid å tji fick jag, har varit sängliggande i 4 veckor nu, otroligt illamående och bara kräks :p

Så var glad så länge du mår bra ;)

Haha min kropp kommer säkert ge mig fan för det här alltså :)
  • Peekaboo
    Malinmana skrev 2017-04-21 22:42:38 följande:

Haha min kropp kommer säkert ge mig fan för det här alltså :)

Finns risk för det ;)
  • Jsv17

Jag är i v.8 (7+4) och jag är inte heller särskilt illamående, endast om jag inte ätit på länge blir jag illamående och yr. När jag var i v.6 som du kände jag nästan ingenting, lite molvärk och spända bröst.

Hade nån peak i v.7 då jag mådde mer illa, brösten växte typ en halv storlek, men nu börjar det långsamt trappa av.

Tror nog att du kommer börja känna mer snart, och även om du inte gör det så är ju faktiskt det normalt också. Min bm sa till mig igår att vissa reagerar bara på hormonet när det peakar (typ som jag) och känner av direkt när moderkakan börjar ta över och symptom börjar då avta ganska snabbt.

Var glad så länge du mår bra! Jag lät få symptom och ett svagt plus (trots att jag plussade efter bim) förstöra mina första 2 veckor som gravid, gick bara runt och väntade på MF, önskar nu att jag hade kunnat njuta och vara glad redan från början, visst jag kan fortfarande få MF eller MA men jag kommer inte bli mindre ledsen för att jag inte vågade vara glad, så jag kör på det, jag är glad att jag får må ganska bra sen får tiden utvisa hur det blir

• Göteburgare

Är i vecka 16 och har inte upplevt något speciellt illamående. Har spontankräkts utan illamående 2-3 gånger. :D Så man kan gå igenom första trimestern utan att må som en apa. Däremot har jag vart orimligt utmattad och trött till och från.

• Kickan81

Har vart gravid 3 gånger mått jätte bra i alla månader. Allt som hänt är att jag blivit tjock med stor mage på alla. Även min mamma har aldrig reagerat på graviditet och hon har fått 5 barn så ja man kan må bra. Betyder inte att nått är fel. Mvh kickan

• Malinmana

Tack för era svar tjejer! Det är nog bara för mig att hoppas på det bästa :) Det jag främst reagerar på är att molvärken kommer mer sällan och känns mindre, samt att brösten knappt ömmar längre :/ Men det kan säkert komma och gå. Jag vill i alla fall minnas att jag mådde lite illa med båda mina pojkar, men det kanske kom senare :) Denna graviditeten kanske skiljer sig från de andra. Min yngsta som är snart åtta så det var ju ett tagsen :)

• Jag är bara jag

Min molvärk försvann nånstans där runt v.10 minns jag. Ömma bröst hade jag väldigt lite, det betyder inget i sig.

Svar på tråden Är i v 5+0 och har nästan inga symtom.